Scriind profesional pe blog pentru clienti din diferite domenii, sunt adesea intrebat:
“Ce e mai bine intre o frecventa mare de postari scurte sau mai putine postari dar lungi, bine documentate?”
Raspunsul la acea intrebare reprezenta una dintre prioritatile mele, in special cand iei in considerare numarul de cuvinte, iti trebuie multa cercetare pentru o postare lunga, dar si alti factori trebuie luati in considerare. In afara de asta, nu e mai bine sa ai postari mai lungi, substantiale pe blog fata de lungimea postarilor pe Twitter?
Fiind un blogger rational care ignora aceste lucruri, rapoarte si studii de caz publicate de autoritati in masura, am crezut ca ar trebui sa privesc aceasta problema din punctul de vedere calitate vs cantitate.
Cuantificarea postarilor
Hai sa stabilim ceva inainte sa trecem mai departe! Cand spun “postare de calitate” ma refer la una care este bine documentata, care include informatie profunda, originala si exploreaza pe indelete un subiect. Aceste postari au o sansa mai mare sa devina referinte importante sau articole care persista in pofida schimbarii trend-ului si a trecerii timpului.
Bloggerii care urmaresc cantitatea postarilor sunt tentati sa posteze articole netinand cont de lungimea lor. Functia lor este evidenta: sa atraga cat mai multi cititori. “Cantitatea” acelor postari acopera subiecte mici si se concentreaza pe livrarea unor bucati de informatie.
Cateva lucruri in comun ale postarilor centrate pe cantitate:
· De obicei sunt scrise de tipul 10 lucruri, notite sau liste de verificare.
· Postarilor le lipsesc introducerile lente si intru direct in subiect.
· Contin mai mult instructiuni directe decat parti de entertainment.
· Sunt mult mai usor de scris (sa nu mentionam mai repede).
Nu incape indoiala ca postarile mai lungi, focusate pe calitate pe ghiduri de genul “cum sa” si liste. Diferenta consta in stilul postarii sau in modul in care partile focusate pe cantitate se bazeaza pe idei mai bine conturate si elaborate unde postarile lungi, de calitate contin ganduri complete.
Forma contine utilitatea
Majoritatea bloggerilor sau cel putin aceia care scriu pentru afaceri au anumiti parametri pe care ii folosesc cand scriu. De exemplu, 500 cuvinte, doua linkuri, o poza, un titlu si cateva paragrafe scurte aduc mai mult catre o postare de cantitate.
Aceste restrictii sau indrumari sunt asemenea unei sabii cu doua taisuri. Pe de o parte forteaza bloggerii sa extinda ideile mici in postari mari. Altfel, ideile mari trebuie sa fie sparte in parti mai mici.
Bloggerii profesionisti care au libertatea si increderea clientilor lor trebuie sa se incadreze in forma in detrimentul utilizarii. Poti sa restrangi o idee buna in “Tot ce trebuie sa stii despre creditul bancar?” intr-un articol de 300 cuvinte? Nu.
Trebuie sa corelezi lungimea, si mai mult entuziasmul, cu continutul. Oricum nu totul se leaga de lungimea articolului si de informatia din spatele unui articol.
Ar putea sa iti ia 10 minute sa scrii un comentariu de 200 cuvinte la un articol de stiri care vizeaza o anume industrie. In acelasi timp iti poate lua o intreaga dupa-amiaza sa scrii un superb articol de 1500 cuvinte pe subiectul cum au evoluat trend-urile in industrie de la inceputul lui 2014 in prezent. Din pacate 9 din 10 scurte descrieri de stiri vor avea mai multe vizualizari de pagina.
Calitate vs cantitate
Beneficiile calitatii
Postarile bine documentate sunt pilonii unui blog. Adesea aceste postari apar in cautari si devin surse de inspiratie pentru alti bloggeri care scriu despre subiecte similare.
Ai un blog pe care scrii despre secretele intregii tale afaceri, astfel raspunzand oricaror intrebari pe care un potential client le poate avea? Pune un link pe pagina de start.
Scriind numai postari de calitate, care sunt mari consumatoare de timp, bloggerii de business risca, ceea ce numesc “ne-entuziasm”. E nevoie de putere cerebrala, timp si efort sa faci aceste postari sa functioneze. Formeaza de asemenea un subiect singular, epuizat. Acesta este un pas in spate major deoarece, dintr-o perspectiva de optimizare a cautarilor, exista putine sanse ca o persoana sa gaseasca postarea.
Argumentul cantitatii
Pe de o parte, postarile frecvente, de lungimi mici, se adreseaza direct problemei. Acestea pun blogul pe harta si maresc sansele ca o persoana sa gaseasca site-ul, mai ales cand afacerile folosesc retelele sociale pentru a le promova.
Imagineaza-ti un subiect mare precum “Cum sa lansezi o afacere”. De ce sa scrii o postare care sa include toate lucrurile intalnite in social media si pe toate blogurile din follow, cand poti scrie 10 postari legate de subiect sub egida lansarii unei afaceri? “Scrierea unui rezumat”, “stabilirea de salarii pentru angajati” si alte subiecte care sunt mult mai specifice si au o sansa mai mare sa fie cautate pe motoarele de cautare.
Mai mult postarile scurte sunt mult mai usor de scris si nu devin o povara pentru marketer-ul deja ocupat. Scrierea unei postari scurte, formatarea, editarea si postarea sa dureaza mai putin de o ora – realizat de 5 ori pe saptamana, acest proces poate transforma un blog firav intr-unul robust, o adevarata masina de raspuns la intrebari.
Din pacate postarile orientate pe cantitate sunt destul de evidente, insuficiente si grabite. Cititorul obisnuit poate gasi o postare gen “3 pasi pentru instalarea unui frigider” si se poate simti inselat cand gaseste 3 paragrafe inr-un articol disperat cersind atentie.
Stabilirea intrigii
Am scris in mod profesional pe blog de aproape un an si in mod personal de aproape acelasi timp. In timpul acestei perioade m-am documentat si am aflat un lucru: calitatea continutului, nu conteaza lungimea, este cea care conteaza.
O postare bine scrisa, completa, de 200 cuvinte e la fel de informativa si de interesanta ca una de 2000 cuvinte. Secretul este sa investesti timp si energie in tot ceea ce publici indiferent de subiect si de scop. De ce? Pentru ca o postare grabita, plina de greseli si fara sens distruge esenta blogului.
Termenul limita omniprezent este factorul care seteaza calitatea postarii. Pe langa asta, sfatul meu este sa postezi frecvent parti mici urmate de postari ocazionale de impact, care contin toate informatiile.