Magazin

Scaunele de birou, o afacere cu trecut și viitor

La începutul anilor 2000, pe piața mobilei din România apăreau firme „de nișă” specializate pe producerea scaunelor. Întreprinzătorii vizionari și-au dat seama de potențialul acestei afaceri, în contextul în care românii erau tot mai preocupați de  confortul propriu.

Fie că produceau scaune pentru restaurante sau baruri, pentru săli de conferință sau pentru grădini, fie că lansau pe piață scaune de birou, de bucătărie sau de living cu design revoluționar, firmele respective au înregistrat cifre de afaceri bune încă din primul an. 

Piața a înregistrat un regres în timpul crizei economice, dar și-a reluat apoi creșterea și s-a ajuns ca, în 2017, cel mai mare producător authton să vândă peste 500.000 de scaune și de fotolii directoriale.

O combinație interesantă pentru business

Dacă intri într-un magazin clasic de mobilă sau accesezi unul online, găsești sute de tipuri de scaune de birou, de la zeci de producători. Oferta răspunde tuturor preferințelor de prețuri de achiziție, de materiale sau culori preferate, de design. Ar trebui ca această abundență să te descurajeze dacă te gândești să începi o asemenea afacere în anul 2018?

Eu aș spune că nu. Îmi vin în minte vorbele unui amic, care considera că ar trebui să ai dubii dacă vrei să începi o afacere despre care încă nu s-a auzit, nu una în care vei avea de înfruntat o concurență solidă. Fiecare om dorește în casă cel puțin un scaun de birou. Într-o lume liberă, nu există piață pe care să nu poți intra dacă îți pui mintea la contribuție. 

Am citit pe un site de business că, indiferent ce vrei să vinzi, comerțul online rămâne domeniul în care se pătrunde cel mai ușor. Secretul succesului constă în servicii foarte bune și în livrarea rapidă. Poate că un magazin online cu scaune de birou ar prinde. 

Și nu trebuie să fii neapărat producător. O asemenea afacere ar necesita investiții prea mari. Te poți orienta spre producători care nu au ajuns încă pe piața românească și poți face contracte prin care să le vinzi scaunele în țara noastră. 

Sunt opțiuni multiple. Fie comercializezi scaune de birou la general, fie te axezi pe o subnișă a acestori produse: scaune ergonomice, scaune directoriale, scaune birou copii și scaune operative.

Pași de urmat

Oricare ar fi alegerea ta, pașii pe care ar trebui să îi urmezi sunt aceiași. Iată care ar fi cei mai importanți:

Află tot ce se poate despre piață și despre concurență. Graba strică treaba, mai ales când este vorba de business. Cei mai mulți dau greș pentru că își riscă banii fără să analizeze cu mare atenție, în prealabil, pe ce fel de piață intră și cu cine se luptă pentru masa constantă de clienți. În acest caz, un studiu preliminar implică monitorizarea tuturor magazinelor online pe care sunt comercializate scaune de birou. 

Creează un plan de afacere bine pus la punct. Planul de afacere este crucial, pentru că reprezintă argumentul tău în fața eventualilor finanțatori și a viitorilor parteneri de afaceri. Dacă nu îi convingi că știi exact unde te vei situa peste un anumit interval de timp, nu te bagă nimeni în seamă.

Caută finanțatori și persoane interesate să contribuie la afacere. Chiar dacă tu crezi că ai bani destui pentru un asemenea business, este bine să te gândești și la un plan B: ce fac dacă treburile nu merg așa cum mă aștept? Dacă intru într-un impas financiar, am pe cine să mă bazez pentru a continua și a-mi reveni sau dau faliment, pierzând toate investițiile de până atunci? 

Un parteneriat cu o firmă de curierat ar fi foarte util, pentru micșorarea costurilor de transport. Nu în ultimul rând, trebuie să contactezi producătorii din afara țării. În funcție de răspunsul lor de principiu, vei urma ceilalți pași.

Alege numele firmei și întregistreaz-o la Registrul Comerțului. Mai întâi trebuie să găsești un nume cât mai sugestiv. Apoi, înfiintarea unei firme de tip SRL nu ar trebui să dureze mai mult de 3 zile lucrătoare de la depunerea dosarului. 

Contruiește brandul. Găsește un logo și un slogan de impact. Este începutul construirii unei identități care să se imprime în conștiința colectivă. Nu îți face iluzii că vei deveni cunoscut peste noapte. Dacă nu ai un buget foarte mare, acest proces este unul de durată. Un brand solid generează loialitate și reduce ideea de risc pe care și ar asuma-o clientul.

IMPORTANT: Dincolo de orice strategii de marketing, cea mai bună reclamă e făcută de calitatea scaunelor de birou pe care le vinzi!

Citeste si...  Pariul sportiv, soluția pentru un venit suplimentar
Previous ArticleNext Article
Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional. Pasiunea mea pentru lumea virtuala se traduce in creare si dezvoltare de site-uri si portaluri, atat externe, cat si pentru portofoliul intern.

Lasă un răspuns

x
Da-mi un "Like":