Magazin

Nu adăugarea unor elemente ajutătoare de suprasarcinăcontează, ci reglarea corespunzătoare a distribuitorului de sarcină(WDH)

Articol sponsorizat de Matei-Truck-Service.ro ( Service camioane din Arad )

Şoferii care folosesc distribuitorul de greutate sînt diferiţi de şoferii clasici de camion cu trailer, conservatori, grizonaţi şi cam ”copţi”, fiindcăfolosirea unui astfel de echipament implică a fi la curent cu noile tehnologii din domeniu, înseamnă a fi conştient că activitatea ta şi a vehiculului tău poate fi îmbunătăţită şi ajutată să funcţioneze la parametri superiori.

De aceea, remorcile mari ale camionelor de transport şi călătorie lungăsunt bătute zdravăn de vânturi şi dau din şolduri ca Elvis la aceleaşi teste pe care semi-camioanele le-au trecut. Un bun distribuitor de greutate (WDH), ajustat corect, poate regla puterea, pasul și înclinația remorcii, încercând să reacționeze la vânt, la aspirație, la golurile de presiune şi poate ajuta întreg sistemul săreacţioneze mai prompt şi mai sigur atunci când se întâmplăsăaparăîn faţăo vacăcare traverseazăneregulamentar drumul la miezul nopţii.

Nu-i puteți controla pe ceilalți șoferi sau călători din drum. Deci, atunci când trebuie să faceți manevre rapide pentru a evita un accident, asigurați-vă că remorca Dumneavoastrăva reveni de la această mișcare rapidă fără a vă trage în jos, într-un șanț.

Setarea tipică a WDH este aceea care ajusteazăînălțimea tijelor și tensiunea arcului la legăturile de pe lanț. Observați că barele tijelor sau barele de arc sunt prinse jos în numai cu câteva legături. Un camion de o tonătractând o remorcăcu încărcăturăadecvatănu are nevoie de atâta tensiune pe WDH.

Această remorcă este o remorcă masivă, închisă, care solicită aproape toate legăturile pentru o obţinerea unei tensiuni corecte pe bara de arc şi pentru împrăștierea greutăţii pe toate punțile sistemului camion-remorcă.

 

Instrucţiuni de folosire

Dispozitivul DumneavoastrăWD (Weight Distrinution), dacăîl veţi comanda, va veni cu instrucțiuni, iar pentru a beneficia pe deplin de avantajele unui WDH trebuie să transferați greutatea pe toate axele vehiculului de remorcare și ale remorcii. Prea multă ridicare de la barele de arc strânse va provoca o mobilitate a roții din spate, pentru a uşura tracțiunea. De exemplu, în cazul tractării unei bărci alunecoase (cu rampă) sau a prezenţei noroiului şi zăpezii.

În mod ideal, doriți ca greutatea limbii să transporte între 10 și 15% din greutatea remorcii. Gabaritele dispozitivelor de distribuție sunt evaluate pentru ca limba săsuporte mai multă greutate decât un cric sau o bară de tracțiune.

Inginerii specialişti afirmă că, în mod ideal, atunci când încărcați spatele vehiculului Dumneavoastrăde remorcare, acesta ar trebui să fie cu numai un centimetru mai mic decât partea frontală, măsurată în interiorul osiei roţii Și, asemănător, cu un set de 5 roți,  veți ajunge la situaţia ca o treime din greutatea remorcii să fie transmisăvehiculului de tractare, camionului. Este un lucru bun ca 1/4 din greutatea remorcii săfie cedatăvehiculului tractor.

Citeste si...  3 ponturi pentru imbunatatirea strategiei tale de pariuri la fotbal

Pentru a fi mai siguri, vă recomandăm să cântăriți vehiculul de tractare și remorca pentru a obține estimarea pentru axele din față și spate, atât pe vehiculul de tractare, cât și pe remorcă, pentru a vedea cât de bine este distribuită greutatea. În vehiculul dumneavoastră de tractare, dacă priviți în partea dreaptă a cadrului portbagajului șoferului, veți vedea eticheta de certificare a conformității pentru siguranța camioanelor. Pe acea etichetă este evaluarea greutății pe osie (GAWR) pentru vehiculul Dumneavoastră.

O funcţionare corectăva permite tuturor frânelor, rulmenților roţii  și anvelopelor să suporte sarcina. De asemenea, pentru a completa ecuația, trebuie săcunoaşteţi sarcina pe limba remorcii.  Acest lucru se poate face prin cântărirea vehiculului de tractare cu remorca încărcată. Apoi, cântăriți camionul fără remorcă. Cu aceste numere puteți vedea cât de mult trebuie să ajustați tijele WDH (Weight Distribution Hitch) pentru a vă fi indicat cât de bine echilibrat este echipamentul Dumneavoastră și cât va fi de solicitat camionul la tractare.

GAWR şi importanta ajustării WDH

GAWR nu poate fi modificat ca în cazul tuturor celorlalte niveluri maxime ale capacității.

Ea este stabilită de producătorşi este consideratăregulă. Dacă vehiculul trage bine, înseamnăcăsunteţi aproape de o evoluţie echilibrată. Deoarece GAWR nu poate fi schimbată, utilizați barele de arc pentru a deplasa greutatea între axele vehiculului de tractate. Puteți ridica barele de arc înainte de o nouăcântărire. Ridicarea barei de arcuri (bara de portbagaj) va transfera o parte de greutate pe puntea din față.

Dar dacă deplasați prea multăgreutate, puteți pierde tracțiunea pe puntea-spate. Deci asta este ajustarea pe care trebuie să o reglați. Puteți adăuga șocuri de aer sau arcuri de suprasarcină dacă doriți mai mult sprijin pe puntea-spate. Însănici una dintre acestea nu va ajuta transportul sarcinii. Ajustarea WDH este cel mai bun lucru pe care trebuie să-l faceţi pentru a susține greutatea.

Adăugarea arcurilor, șocurilor, airbagurilor etc. nu modifică GAWR sau vreuna dintre performanţele dgreutăţii. De aceea se considerăcă distribuitorul de greutate (WDH) este cel mai bun instrument de folosit pentru tractarea unui trailer. Nivelurile osiei de pe etichetăsunt maxime pentru fiecare axă la care doriţi săvăreferiţi.

√ În cadrul reparaţiilor de camioane – Arad, Matei Truck Service vă aşteaptă cu profesionalism pentru orice tip de intervenţie la camionul sau remorca Dumneavoastră.

Previous ArticleNext Article
Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional. Pasiunea mea pentru lumea virtuala se traduce in creare si dezvoltare de site-uri si portaluri, atat externe, cat si pentru portofoliul intern.

Lasă un răspuns

x
Da-mi un "Like":