În lumea extrem de competitivă în care trăim, cine vrea să aibă succes trebuie să fie dispus să inoveze, să facă o schimbare, să profite de toate oportunitățile și să se informeze constant pentru eficientizarea spațiului din magazin.
În acest articol vrem să vă oferim instrumentele și resursele necesare nu pentru a supraviețui în sectorul de retail, ci pentru a reuși să creșteți vânzărilor și să găsiți căi mai bune de a atrage și converti clienți.
Nu este nimic mai interesant decât să mergi într-un magazin, să-i descoperi povestea, să fii surprins de decorul interior și să te bucuri de conceptul armonios.
Principiile psihologice ale consumatorului și merchandising-ul vizual
Este important să înțelegeți că psihologia consumatorului este un factor de mare importanță în retail, deoarece este baza fundamentală a merchandisingului vizual. Veți reuși acest lucru de îndată ce vă vom dezvălui câteva dintre principii.
Ideea este să descoperiți care sunt criteriile dezvoltate în psihologia consumatorilor și în acest fel să puteți dispune de spații într-un mod mai eficient, precum și să plasați produsele și fiecare dintre elementele decorative.
Principiile prezentate vă vor ajuta în elaborarea strategiilor de vânzări bazate pe designul interior al magazinului dvs., dispunerea spațiilor, plasarea produselor pe rafturi, formularea ofertelor și alte detalii legate de vânzări.
Aversiune față de pierderi
Un lucru este cert, niciunuia dintre noi nu-i place să piardă. Întotdeauna vrem să avem ceea ce știm sigur că putem avea. Nu riscăm decât atunci când șansele de obținere a ceea ne dorim sunt reale.
Acest lucru este legat de comportamentele care ne fac să respingem chiar și schimbările, deoarece suntem condiționați de sentimente oferite de lucrurile cunoscute, precum stabilitatea și siguranța.
Asta înseamnă că, dacă arătați clienților dvs. potențiali un produs pe care îl pot cumpăra, ei identifică mai întâi ceea ce doresc și trebuie să aibă și după ce-și fac un calcul, își dau seama că îl pot obține și că totul depinde de decizia lor. În acest caz, cel mai probabil vor lua o decizie de cumpărare.
De exemplu, de Black Friday se oferă promoții și oamenii așteaptă să cumpere cu această ocazie fie pentru a simți că au avut parte de un beneficiu, fie pentru că obțin la un preț mai bun ceea ce în caz contrar nu ar putea cumpăra.
Dacă generați acest sentiment în funcție de anotimpuri, veți putea crește vânzările din când în când.
Profitați de acest principiu și vindeți excesul de stoc prin intermediul promoțiilor. Trebuie doar să știți când și cum să faceți asta. Și pentru a reuși acest lucru vă puteți folosi de merchandising-ul vizual.
Caracterul de urgență
Acest principiu este legat de cel precedent. Este pus în practică prin merchandising-ul vizual atunci când semnalizarea este folosită pentru a trezi urgența prin semne care, de exemplu, anunță „ultimele zile de promoții”, „doar astăzi”, printre alte anunțuri.
Ceea ce provoacă astfel de anunțuri este un sentiment de anxietate care este legat de aversiunea împotriva pierderilor, stimulând astfel impulsul de cumpărare.
Dacă gestionați caracterul sau sentimentul de urgență al potențialilor dvs. clienți, veți contribui la creșterea vânzărilor, ducând astfel magazinul la un alt nivel.
Autoritate
Prin autoritate nu ne referim la autoritarism, nu are legătură cu tonul sau stilul, ci mai degrabă cu senzația.
Ideea este de a crea o imagine de autoritate pe piață, de exclusivitate și poziționare. Atunci când o persoană cu autoritate face o alegere, aceasta este respectată nu pentru că este impusă, ci pentru că este logic să fie acceptată.
De aceea, reclamele eficiente sunt cele în care apar figuri celebre, care sunt recunoscute pe piață.
În sectorul de retail acesta este unul dintre cele mai importante principii, deoarece, dacă doriți ca magazinul dvs. să vândă în masă, trebuie să îl faceți să fie perceput ca o autoritate în ceea ce privește produsele pe care le comercializați.
Trebuie să transmiteți în magazinul dvs. valorile brandului dvs. și coerența dintre ele. Numai în acest fel puteți crea un sentiment pozitiv care va determina consumatorul să cumpere, deoarece va crede că produsele dvs. sunt de calitate pentru că îi demonstrați asta.
Asociere
Rotirea produselor este esențială pentru a evita ca cei ca intră frecvent în magazin să nu se plictisească și să-și dorească să descopere alte opțiuni.
În acest sens, trebuie să faceți o pauză. Clienții își vor dori întotdeauna să descoperire alte opțiuni și vor încerca să exploreze în continuare piața, vizitând alte magazine similare, de aceea trebuie să vă bazați pe un factor care face diferența.
Acest factor nu se referă la preț, ci la strategia vizuală, conexiunea cu clientul, experiența de cumpărături, dispunerea produselor.
De aceea, insistăm asupra necesității de a impresiona prin intermediul merchandising-ului vizual.
Sectorul de retail este foarte competitiv, așa că dacă nu încercați să vă diferențiați de concurență, veți bate pasul pe loc.
Așadar, trebuie să schimbați modul de distribuire a elementelor, a spațiilor, a produselor, expozanților, vitrinelor, rafturilor. Trebuie să schimbați obiectele decorative care marchează traseul cumpărătorului.
Totodată, trebuie să schimbați și rafturile. Este important să alegeți rafturi metalice pentru magazin, capabile să scoată în evidență produsele expuse pe ele. De exemplu, puteți alege rafturi metalice de mijloc, care permit expunerea unei gamei variate de produse, într-un mod atractiv, ceea ce îi face pe clienți să le observe imediat.
În posesia unor astfel de rafturi puteți intra luând legătura cu experții de la Rafturi Metalice de la A la Z.
Ceea ce ar trebui să păstrați neschimbate și în partea din spate a magazinului sunt cabinele de probă, deoarece cumpărători trebuie să parcurgă întregul magazin și să continue să găsească produse noi disponibile.
Când reorganizați unitatea, menținând cabinele de probă în partea din spate, îl determinați pe cumpărător să circule mai mult pentru a putea găsi produsul pe care l-ar putea găsi într-un loc obișnuit, iar în noua căutare va descoperi mai multe opțiuni de cumpărare.
Acum că ați descoperit câteva principii esențiale, vă sfătuim să le puteți în aplicare. De asemenea, rețineți că nu există o formulă magică pentru creșterea vânzărilor, ci doar acțiuni ce trebuie puse în aplicare pentru un rezultat pozitiv.