Peisajul digital este mereu în schimbare, așa că este esențial să fie respectate ultimele tendințe când vine vorba despre creare site sau reproiectare pentru o mai bună performanță. Dacă vă numărați printre deținătorii de site-uri care consideră că a sosit momentul pentru un redesign, s-ar putea ca statisticile privind comportamentul utilizatorilor în mediul online să vă vină în ajutor. Statisticile pe care urmează să vi le prezentăm au rolul de a îmbunătăți experiențele digitale, de a spori numărul utilizatorilor și de a vă aduce cât mai aproape de obiectivele lunare.
38% dintre persoane vor părăsi site-ul dacă conținutul nu îi atrage
Aspectul și estetica generală îi întâmpină pe utilizatorii care interacționează pentru prima dată cu un website. Fie că utilizatorul navighează pe site de pe un dispozitiv mobil, de pe tabletă sau desktop, este important ca site-ul să aibă un aspect ordonat, curat și să permită răsfoirea cu ușurință a conținutului paginilor. Paginele web care sunt organizate îi ajută pe utilizatori să înțeleagă nucleul și scopul site-ului. În lipsa unui aspect îngrijit, utilizatorii vor părăsi site-ul și vor căuta informații pe alte site-uri web. Prin urmare, optați pentru un aspect cât mai simplu și nu înghesuiți paginile care găzduiesc mult conținut. În schimb, concentrați-vă asupra elementelor cu impact uriaș care oferă utilizatorului ceea ce își dorește. Înainte de a vă interesa cât costă un site și ce implică serviciul de realizare site web, gândiți-vă care este publicul-țintă, ce experiență digitală doriți să îi oferiți și ce fel de interacțiune vă doriți între brandul personal și utilizatori.
85% dintre utilizatori petrec foarte mult timp pe pagina de pornire din dorința de a afla mai multe informații despre produsele / serviciile companiei
Pagina de pornire este probabil pagina cu cel mai mult trafic din site. Aceasta informează utilizatorii și îi determină să navigheze mai departe. Site-ul oricărei companii este cel mai mare atu de marketing, iar pagina de pornire ar trebui să acționeze ca un preambul al întregului site și să îi ajute pe utilizatori să înțeleagă rapid și ușor ce produse sau servicii oferiți. În mod ideal, pagina de pornire ar trebui să treacă testul standard de 5 secunde. Adică, dacă ați afișa cuiva pagina de pornire a site-ului pe care îl dețineți timp de 5 secunde, acea persoană ar trebui să înțeleagă ce anume îi oferiți. Dacă nu înțelege, s-ar putea ca site-ul să fie un pic prea complex, de unde și nevoia de reîmprospătare și actualizare.
O statistică de care este bine să țineți cont are legătură cu pagina de contact. Poate părea suprinzător, dar 45% dintre utilizatori vor părăsi site-ul unei companii dacă nu găsesc informații de contact sau măcar un număr de telefon. Este esențial ca informațiile de contact să fie accesibile și ușor digerabile, pentru ca utilizatorii să știe că au ajuns într-un loc sigur și că au mai multe opțiuni de contact la îndemână. În cazul în care nu oferiți utilizatorilor posibilitatea de a vă contacta, ei vor crede că nu sunteți o companie responsabilă și demnă de încredere, așa că se vor orienta spre site-urile concurente și veți avea de pierdut. Asigurați-vă că este foarte ușor pentru utilizatori să ia legătura cu un reprezentat al companiei. O adresă, eventual o hartă și unul sau mai multe numere de telefon sunt necesare pentru o pagină de contact completă. De obicei, utilizatorii navighează în partea de jos a paginii pentru a găsi informațiile de contact în subsolul paginii. Aceasta este cea mai ușoară modalitate de a oferi utilizatorilor posibilitatea de a vă contacta fără să le distrageți atenția de la conținutul sau scopul site-ului.