Independența financiară este un vis pe care îl avem cu toții, mai devreme sau mai târziu. Uneori, există o idee care așteaptă să fie pusă în practică. Alteori, există aceasta dorință interioară de a face mai mult sau de a schimba complet domeniul în care ne desfășurăm activitatea profesională.
Dacă vă doriți să vă începeți propria afacere sau dacă e nevoie de idei noi și energie în ceea ce faceți, dacă vreți să vă dezvoltați abilitățile antreprenoriale, învățând de la cei mai buni, vă recomandăm 5 cărți de afaceri pentru antreprenori care vă pot ajuta în acest demers.
1. Economie. Idei fundamentale
Fiind mai mult decât un manual de economie, această carte oferă răspunsuri avizate la unele dintre cele mai frecvente întrebări.
- Care este rolul banilor?
- De ce suntem obligați să plătim impozite?
- Ce înseamnă creștere sau scădere economică?
Dacă vi se par întrebări simple, s-ar putea să vă surprindă faptul că nu cunoașteți toate răspunsurile corecte. Deși, suntem înconjurați de economie, aceasta afectând fiecare aspect al vieții noastre, realitatea ne dovedește că în foarte multe aspecte suntem de-a dreptul ignoranți. Cartea este scrisă într-un limbaj accesibil, care explică, pe înțelesul tuturor, cele mai importante mecanisme economice.
2. FAKE: Bani, profesori și active contrafacute de Robert T. Kiyosaki
Un autor care nu mai are nevoie de nicio prezentare, Kiyosaki ne prezintă, în această carte, istoria recentă a dolarului american, așa cum nu ne-a spus-o nimeni.
Criza din 2008 este, în sfârșit, explicată astfel încât putem afla cu exactitate modul în care economia mondială a fost afectată de activele contrafăcute cu larga complicitate a băncilor. Indiferent de lucrurile pe care le-am învățat la școală despre bani, această carte ne introduce într-o realitate dureroasă, pe care trebuie să ne-o asumăm, dacă vrem să avem succes în afaceri.
3. Industriile viitorului. Omul și evoluția economiei în era digitală de Alec Ross
Orice idee bună are nevoie de un context favorabil în care să se dezvolte. Dacă timpul și momentul nu sunt bine alese, atunci, mai mult ca sigur, rezultatul va fi falimentul. Această carte ne ajută să înțelegem modul în care s-a schimbat lumea și cum au evoluat industriile și economiile. Este o carte care le-ar fi fost utilă și părinților noștri, care ar fi aflat ce le rezervă viitorul. Poate, dacă ar fi citit-o, ar fi înțeles mai devreme cum au influențat internetul și digitalizare întreaga lume. Această carte ne inspiră să facem predicții despre cum inovațiile actuale vor modela viața în întreg ansamblul ei și cum vor influența viitorul copiilor noștri.
„Un ghid limpede, bine documentat, chiar și în probleme tehnice foarte complicate.” FINANCIAL TIMES
4. Tehnici de a vinde, de Dale Carnegie & Associates
Librăriile sunt pline de manuale de vânzări. Aproape nimic nou nu se mai poate scrie pe această temă. Și totuși, această carte trebuie neapărat citită. Este plină de farmec și ne prezintă arta de a vinde, într-o nouă lumină. Vânzările înseamnă mai mult decât cifre, înseamnă relații interumane și succes pentru toți cei implicați în proces, indiferent dacă sunt vânzători sau cumpărători.
5. Asta înseamnă marketing, de Seth Godin
O carte care poate fi descrisă printr-o singură frază: ”Învață marketing de la un expert”. Autor al mai multor cărți de succes având ca subiect marketingul, Seth Godin ne dezvăluie, în premieră, bazele acestei industrii. Ideea de la care pornește este cel puțin interesantă și unică: Experții în marketing nu folosesc clienții pentru a rezolva problemele propriei companii. Ei, de fapt, rezolvă problemele altora. Munca lor se traduce într-o lume mai bună, în care multe dintre problemele universale sunt rezolvate.
Să nu uităm că toate oportunitățile sunt doar la un pas distanță. Ele ne așteaptă și depinde doar de noi dacă vom face primul pas pentru a ne bucura din plin de existența lor.