Dacă până acum un an munca de acasă era un beneficiu ceva mai rar, acum s-a transformat într-o obişnuinţă pentru tot mai multe categorii profesionale. În general, angajaţii cu studii superioare care desfăşoară activităţi de birou, în cadrul diferitelor companii, au posibilitatea de a-şi practica meseria de la distanţă şi mai în siguranţă. În contextul pandemiei, şi nu numai, job-urile remote sunt tot mai căutate, devenind un adevărat trend. Însă realizarea sarcinilor de serviciu din confortul propriei locuinţe se poate dovedi, cel puţin uneori, o adevărată provocare.
Aparent este mult mai uşor să lucrezi de la distanţă, dar pentru a rămâne la fel de eficient şi productiv, este necesar să fii foarte bine organizat. Iar aici intervine rutina zilnică ce nu trebuie dată peste cap, doar pentru că acum nu ne mai deplasăm la sediul firmei. Pentru a nu ne pierde ritmul, este important să ne ţinem de un program, la fel de strict ca înainte de pandemie, când mergeam la job. Chiar dacă nimeni nu ne vede, cel puţin până la următoarea şedinţă din online, ideal ar fi să nu ne începem ziua de lucru în pijamale. Ţinuta de office va putea fi înlocuită fără probleme cu ceva mai potrivit pentru casă. Uneori criticată, rutina este bună şi ne menţine activi.
Indiferent în ce domeniu activăm, comunicarea este cheia. Dacă există un motiv pentru care munca desfăşurată de acasă este pusă la îndoială, acela face referire la problemele de comunicare. Verificarea inclusiv a celor mai mici şi, aparent, neînsemnate detalii, va reuşi să prevină anumite probleme sau neînţelegeri apărute mai târziu în cadrul echipei. De asemenea, sunt angajaţi cărora prezenţa fizică la birou, nu doar virtual, le lipseşte. Cum socializarea este încă limitată în scop preventiv, tot tehnologia ne sare în ajutor. Nu strică să menţinem o bună relaţie cu cei care ne sunt colegi, deoarece acest lucru umanizează şi îmbunătăţeşte relaţiile profesionale, chiar şi de la distanţă.
Un alt aspect de reţinut atunci când vorbim despre munca la domiciliu este concentrarea. Acasă suntem în ambientul nostru, fără stres sau presiuni, departe de un mediu profesional mai strict. Dar asta nu înseamnă că putem să ne lăsăm „furaţi” de peisaj. Modificarea contextului de lucru poate avea efect şi asupra relaţiilor cu cei din familie care, la rândul lor, vor trebui să se adapteze şi să acorde timp, spaţiu şi linişte „angajatului de la distanţă”. Dacă la biroul în versiunea clasică toţi sunt concentraţi pe un lucru similar, acasă fiecare membru este diferit şi cu siguranţă are propriul program pentru ziua respectivă. Astfel, este necesar să găsim un echilibru între rezolvarea eficientă a sarcinilor de serviciu, cu prezenţă de la domiciliu şi păstrarea unei bune înţelegeri cu cei din jurul nostru.