Actuala pandemie a influenţat în mod direct economia şi comportamentul consumatorilor. Online-ul a câştigat tot mai mult teren, iar comenzile plasate în mediul electronic au înregistrat cifre considerabile. Anul trecut vânzările din piața românească de bunuri de folosință îndelungată au crescut cu 12.5% față de 2019. De asemenea, începutul lui 2021 vine cu o altă creștere de 25.9%, procent înregistrat în lunile ianuarie – februarie 2021, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020.
Anul 2020 a fost unul al provocărilor, însă piața românească de bunuri de folosință îndelungată a continuat să crească. Conform studiului realizat de GfK Pulse România, s-a observat o creștere de 73% înregistrată de sectorul IT în perioada ianuarie-februarie 2021 față de aceleaşi luni ale anului 2020. La nivel global, domeniul IT a contribuit considerabil la evoluţia vânzărilor din piața de electro-IT, începând cu prima jumătate a anului 2020. Situaţia este asemănătoare şi pentru ţara noastră.
„Sectoarele care au înregistrat cele mai mari creșteri ale vânzărilor în anul 2020 au fost IT și Office Equipment. Sectorul IT a avut o creștere a puterii de cumpărare în România, conform GfK Market Intelligence, de 63.1% în anul 2020 față de 2019. În sectorul Echipamente de Birou, valoarea vânzărilor a crescut cu 51.3% în aceeași perioadă. Iar aceste creșteri au continuat și în primele luni ale anului 2021”, a explicat Iuliana Coman, Client Solution Specialist, Market Intelligence, GfK România.
Munca de la distanţă a devenit deja o normalitate, cursurile se desfăşoară mai des în mediul online, la fel şi timpul petrecut acasă, aspecte care au dus la creșteri importante ale vânzărilor pe cele două sectoare, evoluție care continuă și în anul 2021. Sectorul IT a crescut în România în primele două luni ale anului 2021 cu 73 % față de aceeași perioada a lui 2020. În sectorul Echipamente de Birou valoarea vânzărilor a crescut în ianuarie – februarie 2021 cu 55.8% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Un alt exemplu este şi dublarea vânzărilor din categoria Media Tablets (Tablete) atât pe parcursul anului trecut, cât și în primele două luni ale anului curent. Totodată, camerele video și mouse-urile au înregistrat creșteri de peste 70% în anul 2020 față de acum doi ani, în 2019, precum și în primele două luni din 2021 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2020. Categoria computere portabile a crescut cu peste 50% în 2020, creștere care continuă sa fie prezentă și în primele luni ale lui 2021.
În cadrul Panelului de Retail, GfK colectează în mod regulat date de vânzări în peste 70 de țări din întreaga lume pentru produse Electronice, Photo, Telecomunicații, IT, Echipamente de birou, Electrocasnice Mari și Electrocasnice Mici. De peste 85 de ani, GfK. Growth from Knowledge a câștigat încrederea clienților, răspunzând la întrebări critice de business în procesul de luare a deciziilor cu privire la consumatori, piețe, mărci și mass-media.