Gault&Millau lansează platforma online dedicată micilor producători locali de alimente, selectați cu ajutorul bucătarilor din comunitatea ghidului. Gault&Millau, primul ghid gastronomic internațional prezent pe piața românească, a pregătit un proiect de susținere pentru producători. Elementul de nou, comparativ cu alte demersuri similare, este metodologia de selecție organizată exclusiv pe recomandările celor mai cunoscuţi bucătari din România. Scopul este ca fermierii cei mai apreciaţi de către profesioniști și ingredientele folosite în cele mai prestigioase restaurante din ţară să ajungă mai aproape de consumatori, dar şi la parteneri din HoReCa.
Acest concept de a reuni producători locali se regăseşte în foarte multe regiuni. Cele mai avansate platforme online fiind prezente în Franța și America, o manieră potrivită pentru ca pasionații de gastronomie să fie mai aproape de produsele recoltate, crescute sau fabricate în țara lor. Prin platforma https://go-mio.ro/producator/, Gault&Millau dezvoltă pe plan local un model adaptat din punct de vedere internațional.
„În contextul schimbărilor de consum observate în anul 2020, surprinse și de Barometrul Restaurantelor, ediția a II-a, lansat de Gault&Millau la final de 2020, apetența populației pentru anumite tipuri de mâncare se poate modela. Nu întâmplător, în prima parte a proiectului au fost incluse și categorii aparte, precum micro-plantele, trufele, melcii sau brânzeturi fine premiate internațional, toate fiind de origine 100% românească. Unul dintre mesajele proiectului este și conștientizarea trăsăturilor premium ale resurselor locale”, declară Alexandre Almăjeanu, Fondator Gault&Millau România.
Metodologia de adăugare a noilor producători este într-o continuă dezvoltare şi adaptare. Atât noi recomandări venite din partea comunităţii, cât și deschiderea pentru cei care intenționează să se alăture proiectului sunt variante, acestea fiind validate ulterior de restaurantele partenere și echipa platformei. Categoriile sunt împărțite între carne și derivate din carne, lactate și ouă, pește și fructe de mare, legume și fructe, plus produsele de cămară: siropuri naturale, miere, condimente, murături, uleiuri presate la rece și produse de patiserie.
„Ca și structură geografică, primii producători selectați provin în mare marte din județele din jurul Municipiului București, din vestul țării și din Dobrogea, pentru sortimentele de pește și fructe de mare, iar extinderea pentru acoperirea uniformă a întregii țări este planificată. Prognoza pentru finalul anului 2021 este analizarea în cadrul echipei de proiect a încă 200-300 de producători suplimentari, iar baza celor selectați de Gault&Millau să depășească 100 producători”, explică Raluca Hrițcu, Country Manager Gault&Millau România.
Gault&Millau este primul ghid gastronomic internațional lansat pe piața românească. Acesta a fost publicat mai întâi în Franța acum 50 de ani de doi jurnaliști pasionați de gastronomie, Henri Gault și Christian Millau. În timp, ghidul a cunoscut un succes internațional, Gault&Millau fiind acum prezent în peste 20 de țări și 5 continente. Activ în România din 2017, Gault&Millau își propune descoperirea bucătăriei locale prin evaluarea calității, creativității și autenticității. Au fost lansate deja două ghiduri de restaurante (în 2018 şi 2019), un ghid de vinuri românești (în anul 2019) și o platformă digitală integrată: https://go-mio.ro/