11 ani este vârsta de la care fetele din România încep să folosească filtre și programe de editare ale pozelor pentru postările pe care le fac în social media, 74 % dintre fetele cu încredere de sine scăzută folosesc aplicații de editare foto pentru a schimba felul în care arată în poze: aceste date i-au determinat pe cei de la Dove să lanseze o campanie specială de conştientizare a presiunii social media asupra tinerelor.
„Povestea nespusă a unui selfie” este un scurt filmuţel prin care brandul de îngrijire îşi propune să continue inițiativele de creștere a gradului de informare asupra impactului major pe care îl are promovarea în online a anumitor standarde de frumusețe şi modul în care este afectată încrederea în sine a adolescenților. Totul a început cu studiul realizat de către Dove în perioada februarie 2021, pe un eșantion de format din 300 de fete (cu vârste cuprinse între 10 şi 17 ani) și 300 de femei (între 18 şi 55 ani) din România. Rezultate vorbesc de la sine, mai ales acum când utilizarea gadgeturilor şi mijloacelor de comunicare moderne au crescut semnificativ. Urmăreşte în continuare clipul campaniei.
„Noul film Dove prezintă povestea din spatele selfie-urilor, toate emoțiile și pașii spre încercarea de a obține selfie-ul perfect, dar și modul în care instrumentele de editare, cândva disponibile doar profesioniștilor, sunt acum la îndemâna tuturor printr-o apăsare de buton. Fără a conștientiza impactul negativ, tinerii ajung să își modifice propria imagine afișată online pentru a se încadra în niște standarde nerealiste de frumusețe. Faptul că fetele încep de la o vârstă din ce în ce mai mică să își modifice imaginile pentru a fi cât mai asemănătoare cu prietenii, celebritățile sau influencerii cu care se compară, trebuie să ne dea de gândit și cred că e și datoria noastră, a brandurilor, să îi ajutăm să își dezvolte încrederea în sine și să fie mai responsabili în mediul online”, explică Andreea Dicu, Brand Manager Dove, România.
În plus, Dove a lansat şi „Ghidul despre Încrederea în sine și Social Media”, creat special pentru a le oferi părinților instrumentele necesare prin care să-şi susțină copiii în procesul dezvoltării încrederii în sine și a unui comportament sănătos în mediul online. Ghidul poate fi accesat și descărcat de pe pagina oficială a brandului.
Acţiunile fac parte dintr-un program mai amplu coordonat de cei de la Dove, numit „Ai încredere în tine”, care se desfășoară la nivel global încă din anul 2004. Până în prezent, toate aceste eforturi au ajuns la peste 69 de milioane de tineri din 150 de țări. Începând cu anul acesta, programul se derulează și în școlile din România, şi a fost deja accesibil unui număr de peste 1500 de tineri, încă din primele luni ale anului.