Cea mai mare conferință dedicată industriei muzicale din România, Mastering the Music Business, revine în perioada 31 august – 2 septembrie 2021 la București. Bilete sunt deja disponibile atât pentru prezența participanților la fața locului, cât și pentru vizionarea online a tuturor activităților conferinței. La MMB2021 vor fi dezbătute o mulțime de teme legate de evoluția industriei muzicale în contextul pandemiei și despre cum s-au adaptat artiștii și profesioniştii din domeniu la actuala situaţie.
Cea de-a șasea ediție a conferinței Mastering The Music Business se va desfăşura într-un format hibrid, offline, dar și online. #MMB2021 va avea loc la Hotel Caro, iar MMB Showcase Festival la Club Expirat. Timp de trei zile, Bucureștiul va deveni locul în care artiști din diferite genuri muzicale se vor reîntâlni și vor avea ocazia să împărtășească idei cu oameni de succes din toate colțurile lumii.
Printre temele abordate la MMB2021 se numără: schimbările ce au apărut în industria muzicală românească, cum s-au adaptat artiștii la realitatea de faţă, modificări la nivel internaţional în materie de publishing și vânzările de cataloage mari, noile trenduri în genurile muzicale sau viitorul industriei muzicii live. Unul dintre cele mai așteptate paneluri ale MMB este cel legat de turnee și de cum vor avea loc după pandemie. Despre toate acestea va vorbi şi Sara Maria Kordek de la Good Taste Production, unul dintre cei mai mari actori ai scenei de producție muzicală din Polonia. Producând peste 200 de concerte anual, compania s-a concentrat pe artiști de pop, funk și jazz, devenind în scurt timp casa de producție muzicală cu cea mai rapidă creștere din Polonia.
Un alt subiect central al conferinței va fi cel de „Artist Management” care va pune accentul pe provocările managerilor de artiști în această perioadă în care viața lor s-a schimbat radical. Invitată va fi Catherine Haridy din Australia, un manager cu o experiență îndelungată în industria muzicală australiană, lucrând în companii ca Warner Music sau Festival Mushroom Records și fiind directorul executiv al Association of Artist Managers (AAM).
De asemenea, la MMB2021 vor fi explorate diverse modalități de monetizare a muzicii, printre care și publishing-ul, sincronizarea muzicii în filme și reclame. Seppl Kretz și-a început cariera ca pianist pentru diverse trupe care organizau turnee. Ulterior, a devenit producător muzical și supervizor de advertising. În calitate de Head of Music Production la Sizzer, a reușit să câștige numeroase premii datorită campaniilor propuse pentru brand-uri precum Diesel, Heineken și multe altele.
Mastering the Music Business este primul și cel mai mare eveniment profesional internaţional organizat în România pe teme de industrie muzicală. Conferinţa se adresează artiștilor, managerilor, agenţiilor de booking, agențiilor de PR muzical și celorlalți reprezentanți ai industriei, tour manageri, avocați, promoteri, reprezentați ai label-urilor majore și independente. În cele cinci ediții de până acum au participat peste 300 de speakeri din România, Europa și Statele Unite ale Americii.