Drujbele sunt instrumente care merita pe deplin respectul nostru. Acestea duc la bun sfarsit treburile anevoioase, insa trebuie manevrate cu mare grija. Drujbele pot sa functioneze atat cu curent electric, cat si cu combustibili. Desi primul tip este, in genere, mai ecologic si mai silentios, majoritatea oamenilor opteaza pentru drujbele pe combustibili, care genereaza o putere mai mare. De asemenea, trebuie sa tinem cont ca, in cazul unei drujbe electrice, trebuie fie sa avem o priza in apropiere, fie, in cazul celor cu acumulatori, sa fim atenti la nivelul bateriei. Nimeni nu isi doreste sa ramana “in pom”, fix la mijlocul unei operatiuni!
Cum sa incepi lucrul cu o drujba
In primul rand, este important sa iti cunosti limitele. Daca nu te simti increzator cu o unealta de mare putere in maini sau daca sarcina pare prea complicata, poate ca este mai bine sa ceri ajutorul unui profesionist.
Inainte de a da drumul la motor si de a incepe operatiunea propriu-zisa, este bine sa te asiguri ca drujba ta este in perfecta stare de functionare. Iata ce trebuie sa verifici inainte de a opera unealta:
- Toate piesele sunt lubrifiate corespunzator;
- Lantul are tensiunea potrivita;
- Dintii sunt bine ascutiti;
- Ai echipamentul si accesoriile necesare;
- Nu exista parti sau suruburi care se misca.
Dupa ce te asiguri ca toate piesele sunt functionale, este timpul sa pornesti drujba. Acest lucru poate fi facut folosind un demaror drujba. Mecanismul inteligent al demarorului fost inventat in 1928. Acesta contine o sfoara, cu un maner in capat, un tambur si un arc dublu. Sfoara este infasurata pe tambur, care este tinut in tensiune de catre arc. Atunci cand sfoara este trasa, tensiunea arcului actioneaza asupra ambreiajului si invarte arborele cotit, dand drumul motorului. Tot aceasta tensiune actioneaza si pentru a trage sfoara inapoi, pentru a o strange pe tambur, pentru a putea fi folosita din nou. Acest tip este cunoscut drept demaror drujba cu re-bobinare. Inainte de acest mecanism, sfoara putea fi folosita pentru o singura pornire, dupa care trebuia infasurata din nou, manual, pe bobina.
Cu toate acestea, tragerea sforii determina uzarea graduala a demarorului, care eventual va trebui schimbat cu unul nou. Iti recomandam sa schimbi cu totul acest mecanism, nu doar sfoara, pentru a te asigura de o buna functionare a tuturor pieselor de drujba.
Uneori, se poate intampla ca la pornire, demarorul drujbei sa nu mai traga complet sfoara de pornire. Daca se intampla acest lucru, este posibil sa nu mai poti porni motorul. De aceea, este indicat sa ai un demaror drujba de rezerva mereu la indemana, care poate fi schimbat ori de cate ori este nevoie. De asemenea, este foarte usor sa schimbi demarorul, care este prins doar cu cateva suruburi. Este recomandat sa golesti inainte rezervoarele de ulei si combustibil, insa, daca scoti bujia, sa te asiguri ca unelata nu porneste in timpul montarii noului demaror de drujba.
Asadar, nu uita sa iti achizitionezi din timp un demaror de drujba nou, de pe www.generalmotor.ro, compatibil cu modelul tau. Astfel, iti vei putea continua operatiunea fara batai de cap, cu o drujba care functioneaza ca noua! Asigura-te deci ca ai toate piesele de schimb la indemana, ca verifici bine drujba inainte de pornire si ca aceasta este operata in mod corect! Nu uita nici de accesoriile si echipamentul corespunzator, pentru a evita orice fel de incident, si esti gata de orice provocare!