În 2021, Coca-Cola sărbătorește 30 de ani de prezență în România: în noiembrie 1991 se îmbutelia prima sticlă de Coca-Cola într-o fabrică din țară. Pentru a marca aniversarea, Coca-Cola invită românii să celebreze cel mai important succes al istoriei sale locale: optimismul cultivat și împărtășit cu aceștia. De trei decenii, elementele comunicării brandului Coca-Cola au devenit simboluri ale optimismului, bucuriei și emoțiilor.
În 1991, românii au făcut cunoștință cu Coca-Cola și simbolurile inconfundabile ale brandului – sticla contur, logo-ul, culoarea roșie a mărcii. Pe parcursul celor 30 de ani, brandul a rămas consecvent cu mesajul său pozitiv, dezvoltat în numeroase campanii de marketing în România, a susținut evenimente de amploare, care au adus oamenii împreună și au creat momente unice de bucurie: concerte, festivaluri de muzică și competiții sportive. Inovațiile de ambalaj au devenit o emblemă a Coca-Cola pe plan local, oferind experiențe exclusive, precum brățara de festival sau primul album muzical lansat pe doze Coca-Cola. Mereu în centrul culturii populare, Coca-Cola a devenit parte a fenomenului digital, prin susținerea comunității creatorilor de conținut online și experiențele memorabile dezvoltate cu ajutorul tehnologiei.
„Acum 30 de ani, gustul unei Coca-Cola simboliza o schimbare pe care românii o așteptau de mult. Era gustul unei lumi care se deschidea, în sfârșit, și pentru ei. Dar prin valorile sale, Coca-Cola a rămas un brand relevant pentru fiecare generație, inspirând români de toate vârstele să privească spre viitor cu mai multă încredere: campaniile Coca-Cola și experiențele oferite de brand au adus oamenii împreună, transformând orice ocazie într-un moment special, i-au încurajat să privească jumătatea plină în orice situație și au construit punți între oameni, mizând pe valori universale, care ne apropie, în ciuda diferențelor dintre noi. Coca-Cola rămâne un ambasador al încrederii în viitor, alături de fiecare român care se lasă inspirat de gustul original al optimismului și îl răspândește mai departe”, Paris Nikolopoulos, Franchise Country Manager, Coca-Cola România.
Cu trei fabrici în ţară și investiții susținute de-a lungul anilor, Sistemul Coca-Cola România este lider în industria locală de băuturi și cel mai mare exportator. Anual sunt produse peste 1,2 miliarde de litri de băuturi, are peste 1.500 de oameni în echipa locală și susține peste 25.700 de locuri de muncă. Dezvoltându-se an de an, alături de partenerii locali, Sistemul Coca-Cola a ajuns să genereze, alături de toți partenerii implicați în activitatea sa, o valoare adăugată de peste 570 milioane de euro anual, cu contribuții la bugetul de stat de peste 245 de milioane de euro.
„Încă de la început, am văzut prezența noastră în România ca pe un parteneriat pe termen lung. În timp ce activitatea noastră implică un întreg lanț economic, lucrăm la construirea unor colaborări benefice pentru toate părțile implicate. Avem aproape 100.000 de clienți în toată țara și în fiecare zi consolidăm aceste parteneriate. Livrând produse de înaltă calitate, utilizând instrumente digitale pentru a crește eficiența și a crea experiențe memorabile pentru consumatori, ne asigurăm că parteneriatele noastre sunt benefice pentru clienții noștri și răspundem nevoilor consumatorilor 24/7. Viziunea noastră este să devenim o companie pentru toți, adaptându-ne constant la comportamentul cumpărătorilor. Și ținem întotdeauna cont de responsabilitatea noastră față de comunitate și mediu. Consolidarea unui business sustenabil este prioritară, iar cultura noastră organizațională încurajează grija pentru ceilalți și pentru ceea ce lăsăm #dupanoi”, Jovan Radosavjlevic, General Manager, Coca-Cola HBC România.
Pentru brandul a cărui misiune este să ofere bucurie, încurajând autenticitatea, incluziunea și gândirea pozitivă, 30 de ani în România reprezintă mai mult decât o aniversare: este o oportunitate de oferi și mai multă inspirație, printr-o campanie care explorează momente de optimism și invită oamenii să împărtășească motivația lor pentru a rămâne încrezători. Noua campanie de brand, „Gustul original al Optimismului – Savurează-l mereu”, este încă o invitație de a privi spre viitor cu speranță. Campania include o serie de experiențe digitale, dar și un spot video emoționant.