Ce este turbosuflanta sau turbina auto?
Apelativul “turbo” vine de la turbina sau turbosuflanta si este un ansamblu care foloseste energia gazelor de evacuare emise de motor pentru a comprima aerul care intra in motor. Unitatile service autorizate RAR se confrunta cu o serie de disfunctionalitati si defecte ale turbosuflantelor auto multimarca si tocmai de aceea am decis sa va evidentiem o serie de aspecte care va pot fi de folos atunci cand doriti sa apelati la servicii de reparatii turbine Bucuresti.
Aceste servicii sunt oferite atat in marele orase cat si la nivel national, printr-o retea extensa de service-uri partenere autorizate. Turbosuflanta a fost proiectata de catre inginerul elvetian Dr. Alfred Buchi, la inceputul secolului XX si a fost folosita pentru prima data la vapoare, pe motoare diesel. In domeniul automobilelor, turbina a fost dezvoltata pentru prima data in 1962, in America, de catre compania General Motors pentru autoturismele lor din gama Chrevrolet.
- Care sunt beneficiile turbinei auto?
Datorita faptului ca turbina auto ofera o putere mai mare motorului, o accelerare mai rapida, cuplu motor mai mare, un consum de combustibil scazut si reduce emisiile poluante, turbina a devenit din ce in ce mai importanta in ultima vreme.
In prezent, numarul autovehiculelor dotate cu motoare turbo este tot mai mare, indiferent daca sunt diesel sau pe benzina.
De exemplu, in cazul motoarelor diesel echipate cu turbosuflante, randamentul energetic poate ajunge la 50%. Aceasta inseamna ca jumatate din energia combustibilului folosit este transformata in energie cinetica si deci poate fi folosita la deplasarea masinii.
Restul energiei se pierde sub forma de caldura, prin frecarea interna intre piesele motorului sau prin energia necesara schimbului de gaze din motor. Desi nu pare mult, acest randament este net superior unui motor diesel fara turbosuflanta (care este de maxim 35%) si cu mult peste randamentul motoarelor cu benzina (aproximativ 20%).
- Cauze ale avariilor
In cele mai multe cazuri, avariile apar ca urmare a uzurii, a lipsei ungerii lagarului turbosuflatei sau prin patrunderea unui corp strain in admisie. In cazuri foarte rare, defectele pot aparea si ca urmare a fenomenului de supraturare a motorului diesel prin autoalimentarea cu uleiul care se acumuleaza in timp, in tubulatura de admisie.
Aceasta este generata de intretinerea necorespunzatoare a vehiculului, respectiv de necuratarea la reviziile tehnice a tubulaturii de admisie si a intercoolerului (acesta este specific doar anumitor modele de masini).
Recunoasterea unor simptome premergatoare unor avarii reprezinta solutia micsorarii pagubelor si deci a cheltuielilor cu masina. O serie de recomandari utile, produse, accesorii dar si echipamente de testare sunt disponibile accesand https://www.bazaargadgets.com/se/ .
In cazul unei probleme a turbosuflantei, masina dvs. poate avea urmatoarele simptome:
- lipsa de putere, in trepte de viteza superioare;
- scoate fum negru, in special cand accelerezi;
- suiera, initial in accelerare apoi si in timpul mersului constant.
Reparatii Turbine Bucuresti – Metode de intretinere pentru turbosuflante
Specialistii nostri (turbotest.ro) va recomanda cateva solutii simple care pot face ca turbina masinii tale sa functioneze in parametri, cu un numar mult mai mare de kilometri:
- nu accelera masina pana cand motorul nu a ajuns la temperatura de lucru (uzual 90°C). In acest fel eviti socul termic produs asupra componentelor turbosuflantei.
- dupa o perioada de functionare la turatie mare (regim de autostrada de exemplu) permite-i motorului si implicit turbosuflantei sa se raceasca treptat prin a-l lasa sa functioneze la relanti 1-2 minute.
- Schimba uleiul motorului in mod regulat (termen prevazut de fabricantul masinii), foloseste un ulei de calitate, cu norma specifica motorului masinii.
- inlocuieste filtrul de aer periodic sau ori de cate ori este necesar (la recomandarea atelierului de service), si in acelasi timp curata si carcasa filtrului de aer.
Daca motorul masinii s-a oprit brusc dupa un zgomot puternic, daca s-a turat singur si a scos fum, daca pe spatele masinii apar stropi de ulei la deplasarea pe autostrada, trebuie sa te adresezi cat mai urgent unui service auto specializat in reparatii turbine.