Caută să fie mereu la vedere, fiecare produs are câte unul şi comunică poate cel mai bine esenţa bunului respectiv. Această mică ghicitoare se referă la unul dintre cele mai importante elemente ale unei mărci: logo-ul. Dar ce este un logo ? Avem de-a face cu un „simbol aparte, o reprezentare grafică care ţine locul a ceva specific. Poate părea ceva mic, aproape neînsemnat, dar poate fi foarte puternic pentru dezvoltarea personalităţii brandului”, sunt de părere specialiştii în comunicare.
Înlocuirea cuvintelor heart sau love cu un desen care reprezintă o inimioară, este probabil unul dintre cele mai simple, cunoscute, dar originale moduri de a arăta cum funcţionează conceptul de logo. Se spune că odată cu noile tehnologii a apărut o nouă generaţie, numită touch. Însă nu trebuie omis faptul că „generaţia vizuală” este foarte prezentă şi activă în mediul online. Dintr-o prezentare, de exemplu, vom reţine mai degrabă imaginile, decât textul. În fine, sunt o serie de reguli care ne arată cum ar trebui să fie o astfel de reprezentare grafică a brandurilor în general:
- Keep it simple: un logo nu trebuie să fie o operă de artă, dar nici ceva banal.
- Be different: Încearcă să evidenţiezi acel ceva care te detaşează de competiţie.
- Have a personality: exprimă cine eşti cu adevărat.
- Be „stretchable”: logo-ul trebuie să rămână „elastic” sau construit în aşa fel încât să fie valabil şi după ce brandul a evoluat, a trecut prin schimbări, etc.
- „Convey meaning”: urmăreşte să transmită un sens, nu doar să descrie ceva.
Am auzit de multe ori expresia „dacă nu eşti pe internet, nu te regăseşti pe piaţă (cel puţin ca şi brand)” sau cu alte cuvinte, nu îţi poţi permite, ca marketer sau om din domeniul comunicării, să nu apari online. Nu este de mirare că „un website sau un blog face mai mult decât o mie de broşuri.” Un mijloc ieftin şi bun prin intermediul căruia poţi câştiga vizibilitate, notorietate şi îţi poţi exprima în timp real opinia şi ai parte de feedback. O pagină personală reuneşte într-o bună măsură câteva principii importante, cum ar fi diferenţierea de concurenţă prin intermediul mesajului transmis, crearea unei identităţi a brandului prin design, logo şi culori distincte, ideile vor fi reţinute mai bine datorită unui suport scris, este un mediu interactiv şi lista rămâne deschisă.