Pompa de injectie este o componenta auto foarte complexa si extrem de importanta, aceasta fiind cea care da viata motorului prin presiunea data combustibilului pentru a patrunde in camera de ardere a motorului.
Insa aceasta difera in functie de tipul de sistem de injectie, existand astfel pompe de injectie care functioneaza la presiunifoarte mari, de la 300 pana la 1000 de bari, si pompe care lucreaza la presiuni foarte joase, la motoarele diesel, unde presiunea de injectare este realizata de injectoare.
Cand pompa de injectie are probleme?
La fel ca in mai toate defectiunile componentelor masinii, si in cazul pompei de injectie vor exista semne clare, care vor anunta ca ceva nu este in regula. Cel mai comun simptom al unei pompe de injectie care a cedat sau care este aproape de a ceda este faptul ca motorul incepe sa trepideze, mai ales la o viteza mare si constanta. Este posibil chiar ca masina sa nu mai traga cum trebuie, si sa alterneze momente de mers lin cu momente in care motorul incepe sa tremure.
De obicei, aceasta problema poate fi asociata cu defectarea injectoarelor sau cu folosirea unui combustibil de slaba calitate si care contine impuritati. In realitate, este vorba despre o pompa uzata, care nu mai poate asigura combustibilul sub presiunea adecvata, ceea ce determina aceste vibratii excesive.
O alta problema des intalnita, in special la pompele de inalta presiune, consta in exfolierea rulmentilor din interior, iar materialul exfoliat (de obicei din aluminiu) este preluat de pompa si introdus in sistemul de injectie, determinand blocarea injectoarelor.
O solutie pentru remedierea acestor probleme o reprezinta inlocuirea pompei defecte cu una noua, insa pretul acesteia este destul de mare. De aceea, o alternativa avantajoasa si sigura este reprezentata de apelarea la serviciile de reparatii pompe injectie, oferite de service-uri auto specializate.
Cum poate fi protejata pompa de injectie?
O metoda la indemana si foarte practica consta in evitarea de a alimenta in ultimul moment, fiind recomandat sa nu se mearga pe cantitatea de rezerva a combustibilului decat in cazuri exceptionale. Astfel, existenta a cel putin un sfert din rezervor cu combustibil impiedica patrunderea impuritatilor in sistemul de injectie.
De asemenea, montarea unui filtru de combustibil de calitate nu numai ca impiedica aspirarea impuritatilor, dar se mentin si intr-o stare buna de functionare mai mult timp, fata de cele ieftine care, in timp, se descompun la interior, cauzand probleme mari sistemului de injectie.
In plus, ar fi bine ca alimentarea masinii sa se faca numai de la statii PECO sigure si, daca este posibil, alegerea unui sortiment de combustibil „premium” sau cu aditivati. Totodata, nu este indicat sa se alimenteze cu combustibil cumparat de la diferite persoane necunoscute deoarece exista riscul ca acesta sa fie de origine industriala si recolorat cu diferite substante sau chiar sa fie amestecata cu apa, din dorinta de a obtine un castig mai mare, ceea ce va conduce la defectarea intregului sistem de injectie.