Munca unui brand nu se termină niciodată. Altfel spus, „when you’re finished changing, you’re finished.” Cu toate acestea, nu trebuie să privim negativ acest aspect, ca pe o povară, dar brandul personal este viu, iar schimbarea şi evoluţia permanentă este ceva natural, ba chiar indicat. Specialişti în marketing vorbesc despre cât de important este să măsori gradul de succes al brandului, să te asiguri că rămâne relevant pentru piaţă şi să ai mereu în vedere noile tehnici aferente. Asta este valabil şi pentru brandul personal.
Cei care cred că au făcut suficient de multe eforturi pentru cariera lor şi au nevoie de o pauză, nu fac întotdeauna o alegere potrivită. Fie că este mai mult sau mai puţin, managementul carierei este ceva ce ar trebui realizat zilnic, spun experţii în comunicare şi branding. Dacă ar fi să dăm un exemplu foarte simplu, am spune că este la fel ca la şcoală. Chiar dacă eşti prezent tot timpul la cursuri, exact în ziua când ai decis să nu participi, sunt mari şanse să se întâmple ceva interesant. În continuare propunem câteva sfaturi la îndemână prin care putem să ne autoevaluăm şi să evoluăm ca brand.
- Nu pierde din vedere cine eşti cu adevărat.
- Arată-le tuturor că eşti diferit.
- Dacă ai ajuns într-un punct important al carierei tale şi ai o oarecare notorietate, nu ar fi rău „să te cauţi pe Google.”
- Un feedback regulat este sănătos pentru reputaţia ta.
- „Have big dreams, and be willing to take the steps needed to turn those dreams into reality.” – nu doar că sună bine în limba de origine, dar nu este nimic greşit în a visa şi a munci pentru a realiza următoarele obiective în carieră.
- Nu îţi pierde din vedere publicul, în special competiţia.
- Continuă să îţi îmbogăţeşti agenda de contacte.
- Pune-ţi amprenta pe tot ceea ce faci. Cu cât eşti mai original şi creativ, cu atât vei ieşi mai mult în evidenţă. Gândeşte-te când ai făcut ceva asemănător ultima dată.
- Comunicarea este cheia. Trebuie să ai în vedere toate nivelurile comunicării, iar acolo unde este necesar, fă îmbunătăţiri.
- Long Life Branding. Cu alte cuvinte, este necesar să continuăm dezvoltarea carierei şi a imaginii noastre.
- Be The Best, not a workaholic: munca şi pauzele sunt ambele la fel de importante pentru succes.