Fie că ne referim la un produs sau chiar la brandul personal, pentru unii este destul de problematic să-şi definească publicul ţintă. Mulţi manageri spun că nu au nevoie să identifice un anumit sector, este suficient să ne adresăm mulţimii, ceea ce este un start greşit. Aici venim cu o mică propunere, o carte interesantă pentru pasionaţii de comunicare: Career distinction Stand Out by Building Your Brand. În această lucrare este propusă şi o clasificare a celor care ar putea face parte din target-ul nostru:
- În primul rând familia, prietenii, angajatorul sau angajaţii (în funcţie de caz) ne cunosc foarte bine şi pot comunica aspecte importante despre brandul personal.
- Astăzi nu mai este suficient să ne impresionăm doar şeful, respectului din partea celor cu care lucrăm este necesar pentru cariera noastră. Aşadar, de pe listă nu pot lipsi colegii.
- Aceştia sunt foarte importanţi pentru că din rândul lor ar putea apărea concurenţa din punct de vedere profesional.
- Revenim din nou la brandul personal care poate atrage un număr important de parteneri de afaceri şi clienţi. De aceea este important să creăm o bună impresie în orice context.
- Lista este completată de aşa numitul public extern. Dacă tot vorbeam despre importanţa unui web site, cei care ne vizitează blogul pot intra în această categorie.
Desigur că acesta este doar un model, o propunere prin care putem face o delimitare a publicului nostru ţintă. Însă la fel de important este să conştientizăm de ce avem nevoie să ne împărţim astfel audienţa. Atâta vreme cât ştim cui ne adresăm, avem o mai bună perspectivă şi asupra conţinutului pe care îl transmitem. Cei din jurul nostru au un rol important pentru cariera noastră şi brandul personal. Faima unui artist este până la urmă decisă de numărul de fani care îi ascultă muzica. În cazul unui brand de carieră se poate vorbi de „brand community” sau acele persoane care ne pot ajuta să ne îndeplinim obiectivele profesionale. Trebuie să comunicăm constant pentru ca ceilalţi să vorbească mai departe despre noi şi brandul nostru.