Tech

STUDIU: Trendul „Home – driver” este în creștere pe piața de Electro-IT

            Deși anul 2020, marcat de perioada pandemiei, a adus provocări semnificative pentru piața românească, câteva dintre categoriile de bunuri de folosință îndelungată au reușit să beneficieze însă de contextul impus datorat restricțiilor de deplasare. Vânzările de produse electronice și electrocasnice pentru gătit, curățenie sau pentru lucru de acasă au crescut cu peste 50% atât în anul 2020, cât și în primul trimestru al anului 2021, față de aceeași perioadă a anului anterior.

 

 

Analizele reflectă rezultatul rapoartelor GfK Market Intelligence cu privire la vânzările retailerilor către clientul final în România. Trendurile Home s-au manifestat în piața de produse de folosință îndelungată la nivel global, dar și în ţară, în cursul anului 2020. În anul 2021 tendința de creștere a cheltuielilor pentru categoriile de produse electronice – electrocasnice care contribuie la creșterea confortului acasă, a continuat să fie prezentă în piața românească.

 

În primul trimestru al acestui an, achizițiile românilor de produse care fac mai ușoară munca de acasă și curățenia au continuat să înregistreze creșteri substanțiale în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior. Astfel, vânzările de tablete s-au dublat în primul trimestru din 2021 în comparație cu primul trimestru al anului 2020, iar vânzările de computere mobile au crescut cu peste 50%. De asemenea, vânzările de aspiratoare au crescut cu peste 50%, principalii driveri de creștere fiind produsele premium de tip robot și aspiratoare verticale.

 

„Vânzările de produse electrocasnice pentru gătit și mașinile de cafea au continuat, de asemenea, să crească în anul 2021 în contextul în care restaurantele nu sunt complet deschise, iar în noul stil de viață al consumatorilor, gătitul și gospodăria în sine au căpătat o mai mare importanță”, declară Darius Ile, Market Intelligence Specialist, GfK România.

 

În primul trimestru al anului 2021, friteuzele și-au dublat vânzările în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior, iar cuptoarele încorporabile și aragazurile, precum și plitele încorporabile au crescut vânzările cu peste 50%. În plus, creșterea investițiilor în tehnologie a contribuit la sporirea confortului de acasă. La început de an, au continuat să crească semnificativ vânzările de electrocasnice de tip smart connect (produse care se conectează la o aplicație mobilă). Astfel, mașinile de spălat smart connect au înregistrat creșteri ale vânzărilor de peste 500%. Uscătoarele de rufe din aceeaşi categorie au înregistrat o dublare a vânzărilor, iar mașinile de spălat rufe o creștere a vânzărilor de aproximativ 40%.

 

O altă tendință care s-a manifestat în această perioadă în rândul consumatorilor este cea de îmbunătățire a calității vieții și sănătății. Acest trend s-a tradus în creșterea vânzărilor de produse cu funcția steam atât în Europa, dar și în România. Creșterea vânzărilor de mașini de spălat rufe cu aburi, mașini de spălat vase cu abur, precum și uscătoare de rufe cu aburi a ajuns la peste 50% în anul 2020, dar și în primul trimestru al anului 2021 în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior.

 

 

 

0
Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

x
Da-mi un "Like":