Magazin

Cum sunt protejați tinerii la locul de muncă – Norme generale

În ceea ce privește tinerii, piața muncii din România trebuie să se supună unor reguli bine definite din punct de vedere legislativ. Desigur, nu doar tinerii sunt vizați, însă ei ocupă o poziție specială, prin prisma necesităților adaptate fiecărei vârste în parte.

Astfel, cei care sunt prezenți pe piața muncii au dreptul la a fi protejați împotriva muncii susceptibile. Totul are scopul de a nu dăuna dezvoltarea armonioasă a celor ce vor să dobândească experiență în câmpul muncii. De asemenea, educația este un element stipulat în legislație, motiv pentru care ea nu trebuie îngrădită în niciun mod.

 

Pe cine vizează normele de protecție a muncii?

Normele generale de protecție a muncii vizează cele două părți implicate: angajatorul și angajatul.

Prestatorul este vizat de aceste norme, deoarece este este imperios ca el să fie în cunoștință de cauză în ceea ce privește drepturile de care poate beneficia. Statutul de angajat cuprinde o multitudine de responsabilități, dar, de asemenea, vine împreună cu o serie de drepturi.

Angajatorul, pe de cealaltă parte, are obligația de a cunoaște și a satisface normele vizate, deoarece îi revin din punct de vedere legislativ. Nerespectarea lor reprezintă abatere, prin urmare vor fi sancționate în consecință.

De pildă, pentru a evita orice astfel de sancțiuni, angajatorul se poate informa despre normele cu privire la protecția muncii București.

Riscuri specifice asupra sănătății tinerilor

Spre deosebire de angajații cu experiență, tinerii prezintă un risc ridicat de vătămare corporală. Lipsa experienței poate conduce la producerea de accidente în muncă. Astfel, pot produce daune atât asupra propriei persoane, cât și asupra celor aflați în proximitatea lor.

De aceea, sunt menționate câteva activități interzise în mod special persoanelor aflate la început de drum în câmpul muncii:

 

  1. activități care depășesc capacitatea fizică și/sau psihică: indiferent de domeniul de lucru și angajator, persoanele tinere trebuie delegate pentru a îndeplini strict sarcini adaptate rezistenței fizice și psihice de care dispun, fără a le pune în pericol integritatea.

 

  1. acțiuni care implică contactul cu medii nocive: spațiul în cadrul căruia se efectuează munca trebuie să fie unul propice – lipsa agenților toxici, cancerigeni, care pot afecta sănătatea individului sau care pot produce boli cronice – este obligatorie.

 

  1. Expunerea la radiații: radiațiile sunt considerate, de asemenea, agenți toxici. Prin urmare – expunerea tinerilor în astfel de medii este interzisă.

 

  1. Activități cu risc ridicate de accidentare: din cauza lipsei de experiență, riscurile cu care vin la pachet anumite activități nu pot fi intuite și prevenite. Absența simțului de securitate poate conduce la accidente grave, astfel tinerii nu trebuie supuși unor asemenea sarcini.

 

În plus, orice alte activități în condiții greu suportabile – cum ar fi temperaturile scăzute sau foarte ridicate – trebuie evitate. Pentru o aprofundare corectă a condițiilor optime de muncă se recomandă consultarea unor organe competente în ceea ce privește protecția muncii București.

 

Normele care constau în interzicerea unor activități se aplică cu precădere în cazul persoanelor minore. Angajatorul se face responsabil pentru a se îngriji de respectarea lor.

 

Obligațiile angajatorului – evaluarea riscurilor și implementarea măsurilor

În funcție de riscurile speciale amintite anterior, angajatorul are obligația de a conferi siguranța și de a proteja sănătatea muncitorului. Modificarea acestora se realizează exclusiv în urma unei evaluări obiective.

Organizarea locului de muncă și a spațiului în care se întreprind activitățile, trebuie să se stabilească în funcție de capacitatea fizică și psihologică a angajatului. De asemenea, echipamentul tehnic trebuie să corespundă cerințelor legale, fără a pune în pericol integritatea angajaților.

Durata și nivelul expunerii la diferiți agenți fizici, biologici sau chimici trebuie supravegheate, fără a depăși intervalele maxime admise. Angajatorul trebuie să asigure informarea corectă și completă a angajatului, dar și un stagiu de formare. Alegerea și organizarea utilajelor trebuie realizate de angajator, prin distribuirea dispozitivelor necesare și indicarea metodelor de lucru.

Pentru o aprofundare corectă a obligațiilor angajatorului la locul de muncă se recomandă consultarea unor persoane competente în ceea ce privește protecția muncii București.

Asemeni oricărei situații, există și excepții de la regulă. Așadar, în unele cazuri, activitățile interzise minorilor pot fi totuși îndeplinite de aceștia. Astfel, doar activitățile care sunt indispensabile formării profesionale pot fi efectuate, dar numai sub atenta supraveghere a unei persoane competente.

 

0
Previous ArticleFilmul „Dineu cu vecinii de sus” se vede în deschiderea aniversară TIFF la BucureștiNext ArticleRoșia – cea mai căutată legumă în sezonul estival: rețete și delicii
Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional. Pasiunea mea pentru lumea virtuala se traduce in creare si dezvoltare de site-uri si portaluri, atat externe, cat si pentru portofoliul intern.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

x
Da-mi un "Like":