Httpool, principalul partener TikTok în România și primul partener certificat de către platformă pentru gestionarea campaniilor de marketing, anunță că TikTok (platforma numărul 1 în topul descărcărilor din zona de Entertainment din ţară, în 2021) înregistrează, de la o lună la alta, o creștere accelerată a popularității în rândul clienților săi.
TikTok s-a transformat, mai ales în contextul ultimului an, în „platforma care completează, în mod constant, mare parte a planurilor de media dezvoltate de advertiserii din România”, a declarat Bianca Vlaston, Country Manager Httpool România, „fiind folosită, în mod frecvent, de peste o treime dintre utilizatorii de internet cu vârste cuprinse între 16 și 64 de ani din țara noastră și oferind advertiserilor un reach solid în rândul tipurilor de public comercial”.
Cum pot brandurile să beneficieze de fenomenul TikTok ?
Dat fiind specificul TikTok și modul în care se adresează cerințelor utilizatorilor săi, fie că vorbim despre user-ul individual sau despre advertiserii care includ platforma în mixul de media, este simplu de înțeles de ce aceasta a fost adoptată atât de rapid și cu atât de mult entuziasm în România. În primul rând, TikTok se identifică prin video, iar vizionarea acestui tip de conținut este, în țara noastră, activitatea principală în online pentru 98% dintre utilizatorii de internet. În al doilea rând, misiunea TikTok de a inspira și de a oferi bucurie utilizatorilor săi se reflectă din plin în modul în care instrumentele specifice platformei încurajează crearea unui conținut video autentic, natural și captivant pentru utilizatori.
Conform experților Httpool, 40% dintre utilizatorii de internet din România folosesc social media ca sursă principală atunci când caută informații despre branduri, jumătate din timpul petrecut pe aceste rețele sociale fiind alocat platformei TikTok. Așadar, orice brand care își dorește să fie observat și cunoscut ar trebui să aibă în vedere includerea TikTok în planurile sale de promovare.
„TikTok este o aplicație folosită aproape la fel de intens ca YouTube: cu un număr semnificativ de accesări într-o perioadă determinată și cu un timp mare alocat fiecărei accesări în aplicație”, a declarat Andrei Bijutescu, Httpool Regional Client Partner for Tiktok. „În plus, are un avantaj: aplicația se deschide direct într-un video, iar pe măsură ce utilizatorul glisează imaginea în sus, este expus la un nou material, unic pe ecran, full screen și cu sunetul pornit. Așadar, orice reclamă inclusă între aceste videouri beneficiază de atenția exclusivă a privitorului. Mai mult, conținutul consumat este personalizat pentru fiecare user, cu ajutorul algoritmilor specifici platformei, astfel că privitorul este captivat pe deplin, ceea ce îl face mult mai receptiv la mesaje”, a completat acesta.
În funcție de obiectivele urmărite, echipa Httpool poate recomanda brandurilor sau advertiserilor strategia de comunicare și mixul de formate de ad-uri TikTok, care să asigure impactul dorit al campaniilor și rezultatele de business targetate de brandurile respective. Dincolo de aspectele tehnice și rezultatele pe care le generează, TikTok implică activ utilizatorii în promovarea brandurilor. Prin natura conținutului promovat, consumatorii se conectează autentic cu brandurile și devin, practic, ambasadori ale acestora atunci când sunt antrenați într-un advertising tool specific TikTok: hashtag challenges.
Astfel, de la utilizator la utilizator, brandurile câștigă popularitate și awareness prin conținutul generat, indiferent de dimensiunea brandului. Utilizând o strategie bună de comunicare și un mix potrivit de ad-uri, această platformă ajută la creșterea vizibilității, inclusiv în cazul brandurilor mici, aflate la început de drum.