Glo susține industriile creative și oferă tinerilor muzicieni oportunitatea de a se întâlni în sesiuni de creație și producție alături de artiști români cunoscuți. Plaja Cochilia din Tuzla devine un spațiu special, care le permite muzicienilor să-și dezvolte creativitatea și să se bucure de muzică alături de prieteni, mentori și, mai ales, de publicul care le-a lipsit atât de mult. Evenimentul se desfăşoară în perioada 20 august – 12 septembrie și este oferit de glo, în parteneriat cu Electric Castle.
Printre principalii invitaţi ai sesiunilor se numără artiști precum Grasu XXL, Inna sau Adrian Despot, aceștia urmând să reinterpreteze în stil propriu melodii românești vechi, faimoase sau mai puțin cunoscute, menite să recreeze atmosfera trecutului într-un context nou, un format inedit și neconvențional. Tema RETROFUTURE a devenit în ultima vreme un adevărat curent în industria muzicală, numeroși artiști internaționali sau locali lansând hit-uri ce au la bază o linie melodică din trecut. După fiecare sesiune, artiștii vor finaliza un astfel de cântec, ce va fi lansat după editarea în studioul propriu.
„După un an dificil pentru comunitatea artistică, ne bucurăm să fim din nou alături de partenerii de la Electric Castle și să susținem creativitatea și bucuria artiștilor de a se regăsi și de a crea împreună. gloCreativeCamp duce mai departe campania Rebels with a Cause în sprijinirea comunităților de artiști, deoarece arta va fi întotdeauna un limbaj comun pentru performanță, inovație și un viitor mai bun”, a declarat Raluca Răchițeanu, senior brand manager în cadrul BAT România.
La eveniment sunt invitați și artiști la început de drum, muzicieni, DJ și instrumentiști dornici să-și prezinte ideile și creațiile și să se bucure de experiența artistică alături de colegi celebri. Cei selectați vor avea ocazia să învețe, să-și testeze limitele, să iasă din zona lor de confort, să se dezvolte și să-și lase amprenta asupra creațiilor finale.
„Creative Camp a luat naștere din intenția de a oferi artiștilor un context în care să se redescopere și să iasă din zona de confort”, au declarat reprezentanții Electric Castle.
Proiectul face parte din campania „Rebels with a cause” dezvoltată de glo, o inițiativă menită să susțină artiștii din România și să aducă noi perspective. Primul proiect al campaniei a fost „Eco Graffiti”, prin care BAT și-a propus să transforme 1000 de mp de ziduri din București în murale ecologice, care pot purifica aerul din jur și aduce laolaltă comunitatea în jurul experiențelor artistice.
În 2020, după aproape un an fără evenimente și concerte, 40 de artiști și oameni de creație din România au răspuns invitației de a petrece o săptămână într-un loc special gândit pentru a-i inspira. Întregul eveniment a fost urmărit pas cu pas pe rețelele sociale și în documentarul „When Time Stood Still”, selectat pentru o proiecție specială în cadrul TIFF 2021. În urma succesului înregistrat și a aprecierii primite atât din partea fanilor, cât și din partea reprezentanților industriei muzicale, s-a decis continuarea proiectului.
Electric Castle este unul dintre cele mai iubite festivaluri din România și deținătorul titlului de cel mai bun festival mediu din Europa. Cu un line-up bazat pe nume consacrate, artiști up & coming și instalații new media ce îmbină sunetul cu lumina și tehnologia pentru un rezultat spectaculos, Electric Castle are loc în fiecare an, timp de 5 zile, pe domeniul Castelului Banffy din Bonțida.