Barometrul Restaurantelor Gault & Millau, realizat în parteneriat cu Nazzuro Aqua, are ca scop să ofere răspunsuri la întrebări cheie legate de evoluția și starea sectorului, principalele provocări, așteptările față de clienți, schimbările în modelele de business, performanța financiară a restaurantelor și prognozele pe termen scurt.
A treia ediție a măsurat în luna iunie 2021 indexul de încredere a restaurantelor selectate de ghid, referindu-se la primele 3 luni ale acestui an. Indexul a crescut la 49/100 (cel mai ridicat scor înregistrat în primele 3 ediții, începând cu 2020), pe fundalul unor așteptări bune pentru 2021 – 75% dintre respondenți se declarau încrezători sau foarte încrezători în evoluția business-urilor în următoarele luni, în pofida unor rezultate financiare slabe înregistrate în 2021 versus 2020 sau comparativ cu perioada similară din 2020.
Continuând tendința înregistrată în 2020, a marcat o nouă scădere a veniturilor restaurantelor, cu 72% dintre acestea având o cifră de afaceri la maxim 75% față de trimestrul precedent, însă parte din impact a fost generat și de restricțiile de funcționare impuse de autorități. Aproximativ o treime din restaurante (32%) anticipau o creștere a veniturilor în 2021, pe fundalul scăderii numărului de noi cazuri de îmbolnăviri în pandemie, a relaxării restricțiilor de funcționare, dar și a creșterii vizibile a interesului clienților pentru ieșitul la restaurante, însă negativ influențate de condițiile meteo.
Așteptările restaurantelor pentru anul 2021 sunt ridicate, cu aproximativ 40% dintre ele estimând o revenire la un nivel de afaceri similar cu 2019, iar un procent de 55% prevăd o îmbunătățire faţă de 2020, însă sub anul 2019. După un an cu multe modificări, modele de business par să se stabilizeze și în general să revină la abordarea înainte de pandemie, cu anumite modificări (cum ar fi focus mai ridicat pe livrări decât înainte, simplificarea meniurilor, reducerea numărului de furnizori și a complexității aferente gestionării acestora). În ceea ce privește așteptările legate de comportamentul clienților, se anticipează creșterea preferinței pentru a veni și a petrece timp în restaurant (47%), dar și scăderea bonului mediu.
Gault & Millau este primul ghid gastronomic internațional lansat pe piața românească. Ghidul a fost publicat mai întâi în Franța acum 50 de ani de doi jurnaliști pasionați de gastronomie – Henri Gault și Christian Millau. În timp, ghidul a cunoscut un succes internațional, Gault & Millau fiind acum prezent în peste 20 de țări și 5 continente. Prezent în România din 2017, Gault & Millau își propune explorarea bucătăriei locale prin evaluarea calității, creativității și autenticității descoperite în restaurantele locale, lansând deja 2 ghiduri de restaurante (2018, 2019), un ghid de vinuri românești (2019), precum și o platforma digitală integrată: https://go-mio.ro/.