Viata de sofer este una plina de surprize. Oricat de sigur ai fi pe calitatile tale la volan, exista posibilitatea sa apara evenimente nefericite ori de cate ori te lansezi in trafic. Nici macar nu este nevoie sa gresesti cu ceva, deoarece pericolele pot aparea si din alte surse decat cele reprezentate de erorile tale. Tocmai de aceea este necesara detinerea unei polite de asigurare RCA de catre toti soferii, in asa fel incat pagubele pe care le poti inregistra din cauza altora sa iti fie reparate fara ca tu sa trebuiasca sa achiti sume de bani. Una dintre cele mai performante firme de asigurari din Romania este Omniasig, iar longevitatea si exprienta pe piata autohtona o recomanda pentru a fi si alegerea ta atunci cand iti faci asigurarea RCA obligatorie. Daca ai de rezolva la Omniasig dauna prin RCA, trebuie sa stii ca exista cativa pasi pe care trebuie sa ii urmezi, pentru a fi sigur ca lucrurile se rezolva rapid si eficient. Iata care sunt acestia.
Pasul 1. Notifica imediat la Omniasig dauna
Imediat dupa producerea accidentului, daca nu exista victime si daca ai incheiat un formular de constatare amiabila, trebuie sa notifici asiguratorului dauna. Cel mai usor si convenabil mod prin care poti face acest lucru este sa apelezi la serviciile unui centru de notificare si constatare. Acesta iti poate oferi sprijin la fata locului, daca este nevoie, si poate fi contactat si online.
Pasul 2. Intocmeste dosarul de dauna
Dosarul de dauna se intocmeste dupa notificarea acesteia si presupune oferirea de informatii pe care le poti obtine din documente specifice. Iata care sunt actele de care ai nevoie:
- formularul de constatare amiabila pe care l-ai completat impreuna cu celalalt sofer;
- seria si tichetul asigurarii RCA;
- cartea de identitate a proprietarului masinii;
- certificatul de inmatriculare al autovehiculului;
- copia foto a permisului soferului implicat;
Acestea sunt documentele de baza si elementele cele mai comune, in astfel de cazuri. Exista, totusi, si posibilitatea ca inspectorii de dauna sa solicite documente suplimentare.
Pasul 3. Avizarea si plata
Dupa ce ai oferit centrului de notificare si constatare toate informatiile despre evenimentul petrecut si ai dovedit ca acesta se incadreaza in normele stipulate in polita de asigurare, se trece la procesul de reparare a daunei. Poti alege centrul in care sa se desfasoare aceasta etapa, insa trebuie sa comunici locul asiguratorului. Odata ce se ajunge la concluzia ca toate documentele, informatiile si actiunile sunt conforme cu elementele stipulate in contract, asiguratorul elibereaza accept de plata catre unitatea reparatoare, iar suma aferenta acoperirii pagubelor este eliberata in termenul legal.
Cu ajutorul prestigiului sau si al experientei de pe piata, Omniasig iti ofera certitudinea ca toate etapele procesului de rezolvare a daunelor se desfasoara rapid si sigur, in favoarea ta. De asemenea, daca decizi sa apelezi la un centru partener Omniasig pentru a notifica dauna si pentru a obtine avizarea ei, beneficiezi de indrumare pe tot parcursul procesului si de servicii de consultanta care te pot ajuta sa eviti intocmirea dosarului de constatare intr-un mod neconform cu prevederile contractuale.
Pentru ca tot procesul sa se desfasoare rapid si tu sa ai acces la asistenta de cea mai buna calitate, inca de cand se produce evenimentul, apeleaza la Global Assistance. Centru de notificare si constatare partener Omniasig, Global Assistance este parte din Vienna Insurance Group, la fel ca firma de asigurari, si iti poate oferi toata indrumarea de care ai nevoie, pentru solutionarea imediata a daunei suferite. Alege experienta si serviciile disponibile in permanenta, pentru ca dauna ta sa fie avizata si rezolvata imediat.