Adesea, serviciile de marketing digital pot apartine unei sfere a ambiguitatii. In mare parte, acest fenomen se datoreaza terminologiei specifice care este intr-o continua schimbare si dezvoltare. Bineinteles, pentru antreprenori si manageri de firme, acest lucru poate deveni frustrant, asadar citeste randurile de mai jos pentru a afla cu exactitate ce face o agentie SEO pentru clientii sai si cum sa interpretezi termenii folositi cel mai des in acest sector de marketing online!
SEO on page si SEO off page
La fiecare discutie despre strategie sau servicii SEO, acesti doi termeni vor aparea foarte des. Activitatea SEO on page include optimizarea tuturor elementelor site-ului asupra carora ai controlul, precum structura link-urilor, continutul text, continutul multimedia si altele. Activitatea SEO off page, in schimb, cuprinde totalitatea actiunilor care nu pot fi controlate prin intermediul site-ului tau, precum link-urile venite de la alte site-uri. Bineinteles, o agentie SEO profesionista va realiza o strategie in care segmentele on page si off page se vor intrepatrunde in multe directii, fiind in perfecta sincronizare.
SEO tehnic
Partea tehnica nu trebuie ignorata nicicand, asadar activitatile cuprinse in SEO tehnic sunt diverse si au ca scop atat imbunatatirea pozitiilor site-ului tau, cat si imbunatatirea functionalitatii si a experientei utilizatorului. Iata cateva activitati de acest tip:
- Stabilirea corecta a Heading-urilor;
- Implementarea corecta a redirect-urilor;
- Imbunatatirea vitezei de incarcare a site-ului;
- Imbunatatirea calitatii site-ului pe platformele mobile.
Research de cuvinte cheie
Acest proces implica gasirea celor mai relevante cuvinte cheie pentru afacerea ta, nu neaparat a celor mai cautate cuvinte cheie din domeniu. Ar putea parea o activitate simpla, insa o expresie cheie “potrivita” trebuie sa respecte o serie de cerinte.
O agentie SEO serioasa nu va alege expresiile cheie numai in functie de numarul de cautari lunare, ci va lua in calcul si competitia, intentia de cautare sau chiar tipologia potentialilor tai clienti.
Link building
Aceasta este una dintre cele mai intense activitati ale unei agentii SEO. Din perspectiva lui Google, o mare parte din reputatia online a site-ului tau depinde de trimiterile pe care le fac alte site-uri. In esenta, cu cat ai mai multe link-uri de la site-uri importante si cu autoritate in domeniu, cu atat mai des site-ul tau va fi afisat si, implicit, accesat de catre utilizatorii online.
Sunt mai multe activitati cuprinse in strategia de link building conceputa de o agentie SEO profesionista, precum crearea si publicarea de continut pe site-uri de presa sau crearea pe site-ul tau a unui continut care va primi link-uri in mod natural data fiind valoarea informatiilor cuprinse.
Strategia de link building necesita cunostinte aprofundate, intrucat Google nu permite site-urilor cu “un profil nenatural de link-uri” sa urce prea sus in SERP (Search Engine Results Page – pagina de rezultate in urma unei cautari). Astfel, obtinerea link-urilor de slaba calitate si alte practici nerecomandate de motorul de cautare pot duce chiar la penalizari.
Crearea de continut
SEO nu functioneaza fara continut, asadar aceasta activitate poate cuprinde articole de blog, articole de presa si chiar continut text creat pentru fiecare pagina a site-ului tau. Scopul este intotdeauna de a crea continut de calitate atat pentru utilizatori, cat si pentru motorul de cautare.
Daca vrei sa lucrezi cu o agentie SEO care isi propune sa dezvolte o strategie pentru dezvoltarea business-ului tau online, da-le un telefon specialistilor de la The Markers! Vei avea acces la o gama intreaga de servicii de marketing digital care te vor ajuta sa atingi obiective tot mai indraznete!