Comerțul, fie că este vorba despre cel electronic sau clasic, este unul dintre cele mai importante domenii de activitate din țara noastră. Acesta este motivul pentru care un număr din ce în ce mai mare de persoane încearcă să își construiască o carieră în cadrul acestui domeniu de activitate. Pentru a putea avea succes în cadrul acestui domeniu este nevoie de foarte multă muncă, perseverență, cunoașterea nevoilor clienților, respect față de aceștia, comercializarea unor produse sau servicii de cea mai bună calitate, o strategie de marketing foarte bine pusă la punct, etc.
Promovarea produselor sau serviciilor comercializate trebuie să fie realizată într-un mod atrăgător
Marketing-ul este domeniul de activitate care în ultimii ani de zile s-a dezvoltat foarte mult. Dezvoltarea se datorează faptului că se dorește încurajarea comerțului. Această încurajare vine și ca urmare a creșterii cererii. Oamenii au nevoie de o varietate din ce în ce mai mare de obiecte ceea ce este pe placul persoanelor care activează în domeniul comerțului.
Există o varietate foarte mare de metode prin care se poate realiza procesul de promovare a unui produs sau serviciu. Afișarea reclamelor în mediul online este unul dintre cele mai utilizate instrumente de marketing utilizate în acest moment. Este normală o astfel de utilizare având în vedere că mediul online este mediul în care din ce în ce mai multe persoane petrec un număr din ce în ce mai mare de ore. Dar, promovarea produselor se realizează și în mediul clasic, în cel în care trăim zi de zi. Utilizarea etichetelor pentru produse este unul dintre instrumentele de marketing utilizat pentru promovarea produselor din mediul online sau offline. Având în vedere că mediul offline permite interacțiunea fizică cu produsul, utilizarea etichetelor ca și instrument de marketing are un impact mai important în mediul offline decât în cel online.
Banala etichetă poate fi utilizată cu succes în procesul de promovare a produselor sau serviciilor
Considerată de foarte multe persoane ca fiind un accesoriu neimportant, eticheta unui produs/serviciu, are o importanță foarte mare pentru că aceasta poate fi utilizată cu succes în procesul de promovare a produselor/serviciilor comercializate. Cum este posibil așa ceva? Prin utilizarea unor etichete personalizate. Pe lângă informațiile stabilite de către legislație ca fiind obligatorii pe o etichetă, aceasta trebuie să îndeplinească o serie de aspecte pentru a putea fi utilizată cu succes în procesul de promovare. Caracteristicile pe care trebuie să le îndeplinească sunt următoarele:
- Materialul din care este realizată eticheta trebuie să fie de cea mai bună calitate. Specialiștii care activează în domeniul marketing-ului știu că oamenii realizează achiziții influențați și de ceea ce văd. Astfel, o etichetă realizată dintr-un material de cea mai bună calitate oferă produsului o imagine mult mai plăcută și transmite faptul că și produsul etichetat este de cea mai bună calitate. Materialul trebuie să fie nu doar plăcut din punct de vedere optic ci și plăcut la atingere pentru al putea face pe client să nu mai stea pe gânduri și să realizeze achiziția chiar dacă poate nu are nevoie în momentul respectiv de produsul pe care îl achiziționează.
- Dimensiunea etichetelor. Acestea nu trebuie să acopere produsul însă nici nu trebuie să fie minuscule pentru că nu mai oferă nici un plus de valoare în procesul de promovare a produselor sau serviciilor. Trebuie să fie plasată într-un loc care să permită vizibilitate și trebuie să aibă o dimensiune suficient de mare pentru a putea atrage atenția persoanelor. Dimensiunea etichetei trebuie să fie în raport cu dimensiunea produselor comercializate.
- Design-ul etichetei trebuie să fie cât mai atrăgător. Având în vedere că eticheta este utilizată în procesul de promovare a produselor trebuie ca aspectul acesteia să fie cât mai atrăgător. Etichetele albe pe care sunt scrise niște informații despre caracteristicile produsului sunt de domeniul trecutului. În momentul de față, aspectul acestora trebuie să fie realizat într-un mod cât mai sugestiv, să ofere o stare de bine dar și să transmită faptul că este vorba despre un produs de cea mai bună calitate. Logo-ul firmei care a realizat produsul nu trebuie să lipsească de pe o etichetă personalizată. Aceasta nu trebuie să aibă nimic în comun cu eticheta clasică ci trebuie să surprindă pe cei care interacționează cu acestea. Așadar, fiecare producător este liber să realizeze etichetele după bunul plac. Cel mai important aspect care trebuie avut în vedere în momentul în care se elaborează modul în care va arăta eticheta personalizată este că aceasta nu trebuie să aibă un aspect clasic. În rest, fiecare este liber să o creeze așa cum crede de cuviință.
- Nu în ultimul rând, textele prezente pe etichetă trebuie să fie cât mai convingătoare pentru ai convinge pe oameni să achiziționeze respectivele produse. În primul rând, trebuie să fie menționate informațiile standard. Apoi, trebuie create sloganuri care să fie cât mai atractive, ușor de ținut minte și de reprodus dar și care să transmită faptul că urmează să achiziționezi un produs de cea mai bună calitate.
Pentru ca astfel de etichete să poată fi create este necesară colaborarea cu o firmă care are capacitatea de a putea crea o varietate cât mai mare de etichete. În felul acesta clientul poate alege modelul preferat dintr-o varietate de categorii de etichete oferite. De asemenea, este necesar ca firma care va crea etichetele să permită clientului să se implice în procesul de creație a etichetelor. Doar în cazul în care acesta se va implica vor rezulta niște etichete atrăgătoare din toate punctele de vedere care vor putea fi utilizate cu brio în procesul de promovare a produselor.