Procesul de optimizare SEO este complex si cuprinde multe aspecte. Pentru a creste vizibilitatea unui website in paginile motoarelor de cautare, specialistii in domeniu trebuie sa puna la punct o multime de detalii importante, atat din punct de vedere tehnic, cat si creativ. O strategie bine gandita inca de la inceput poate ajuta la cresterea brand awareness-ului in randul utilizatorilor si, implicit, profitul, indiferent ca este vorba despre un magazin online sau un site de prezentare a serviciilor oferite,
Unul dintre cele mai importante aspecte este optimizarea SEO on-page. In primul rand, specialistii studiaza cu atentie elementele tehnice ale site-ului si descopera toate erorile din site care trebuie eliminate, pentru ca procesul de optimizare sa fie eficient, iar utilizatorii sa aiba o experienta placuta de fiecare data cand acceseaza site-ul respectiv. Este indicat sa se realizeze un audit complet si complex al site-ului, pentru a se cunoaste inca de la inceput care sunt modificarile de ordin tehnic necesare pentru ca site-ul sa devina cat mai relevant si usor de accesat.
Urmatoarea etapa in procesul de optimizare SEO on-page se refera la continut. Va fi efectuata o selectie de cuvinte cheie relevante pentru business-ul respectiv, iar pe baza lor se vor revizui urmatoarele aspecte:
- Arhitectura de link-uri. URL-urile unui site trebuie sa contina cuvintele cheie targetate, sa fie scurte (maximum 100 de caractere) si sa fie usor de citit de catre Google sau alte motoare de cautare.
- Meta tagurile (meta titlul si meta descrierea). Acestea sunt primele lucruri pe care le “vad” motoarele de cautare, atunci cand indexeaza un site, dar si care le atrag atentia utilizatorilor. Fiecare pagina a unui site trebuie sa aiba meta taguri unice, creative, care sa cuprinda, bineinteles, cuvintele cheie aferente.
- Textele de pe Homepage si paginile de categorie. Continutul fiecarei pagini importante de pe site trebuie sa fie optimizat in functie de cuvintele cheie targetate. Totodata, el trebuie sa fie unic si sa le ofere utilizatorilor o descriere a produselor sau serviciilor pe care le vor gasi pe pagina respectiva.
- Heading-uri. Titlurile si subtitlurile de pe fiecare pagina trebuie sa fie si ele optimizate conform cuvintelor cheie. Ele ajuta la structurarea eficienta a continutului in pagina, dar reprezinta si un aliat in procesul de optimizare SEO.
- Tagurile Title si ALT pentru imagini si elementele de design. Imaginile incarcate pe un site contribuie la imbunatatirea experientei utilizatorilor, fiind si elemente importante din punct de vedere SEO. Atunci cand acestea contin tagurile Title si ALT formate din cuvinte cheie relevante, Google le va putea indexa, deoarece va sti ce descriu ele. In plus, utilizatorii vor gasi mult mai usor produsele sau serviciile oferite.
- Link-urile interne. Ele fac trimitere catre cele mai importante pagini din site sau catre pagini care au un continut similar, contribuind in acelasi timp la un proces eficient de optimizare SEO on-page.
- Link-urile externe. Acestea fac trimitere catre alte site-uri si ajuta la cresterea credibilitatii site-ului care le foloseste.
Acestea sunt doar cateva elemente de care specialistii unei agentii SEO tin cont atunci cand se ocupa de optimizarea on-page. Ele joaca un rol important si pot determina cresterea in pozitii a site-ului in cauza si, implicit, a profitului obtinut.