În trecut, cea mai răspândită formă de marketing și publicitate online este utilizarea bannerelor publicitare. Odată cu introducerea și evoluția instrumentelor digitale, mixul de marketing digital a devenit din ce în ce mai complex.
Publicitatea este acum doar unul din elementele pe care o companie trebuie să le ia în considerare pentru a stârni interesul clienților lor din mediul online. De aceea, de-a lungul anilor, publicitatea a devenit din ceîn ce mai creativă și s-a aliniat tot mai mult cu așteptările utilizatorilor.
O oportunitate neexploatată pe care majoritatea companiilor o ignoră adesea este utilizarea advertorialelor pentru a crea un impact puternic pentru afacerea lor într-un mod interesant, și cel mai important, natural.
Deși poate părea altfel, advertorialele sau articole sponsorizate, nu sunt un concept nou, ci există de fapt din 1946, când termenul advertoriale a fost folosit pentru prima dată.
Advertorialele combină unele dintre cele mai puternice elemente ale publicității îtr-un mod în care conținutul imită conținutul editorial, dar servește la îndeplinirea obiectivelor de marketing ale sponsorilor lor, cititorii fiind mai dispuși să citească un advertoriale decât să urmărească o reclamă.
Iată pe scrut câteva avantaje și dezavantaje ale advertorialelor:
Avantajele advertorialelor
Un public țintă mai bine definit
Orice companie are posibilitatea de a decide cu ce publicație sau portal online dorește să se asociază – aceasta înseamnă că poți alege care este publicul țintă ideal și care sunt persoanele care își vor petrece cel mai probabil timpul pentru a citi materialele scrise de tine.
Acest lucru maximizează șansele ca cititorii tăi să se convertească în clienți reali și să genereze vânzări, dar și să devină mai conștienți în legătură cu caracteristicile mărcii pe care o reprezinți.
Prețul convenabil
În funcție de publicația sau portalul online pe care decizi să postezi un advertorial, acesta poate fi mult mai rentabil decât publicitatea tradițională.
Majoritatea publicațiilor online mai mici au tarife publicitare rezonabile, în funcție de traficul lor și de branding-ul pe care îl au.
Dar dacă publicul lor țintă este același cu publicul setat pentru advertorialele tale, atunci este foarte profitabil să investești în astfel de materiale promoționale pe website-urile lor.
Branding mai bun
Dacă creezi advertoriale într-o manieră în care adaugi și valoare și utilitate pentru cititorii tăi, acest lucru va face ca advertorialele tale să pară mai interesante și mai ușor de urmărit.
Dezavantajele advertorialelor
Poate părea înșelătoare
Există unele persoane care s-ar putea simți distanțate de o anumită companie sau publicație dacă citesc un articol și își dau seama că acesta a fost sponsorizat. Acest tip de oameni se simt păcăliți, mai ales dacă s-au folosit titluri înșelătoare sau expresii de tip momeală, care nu fac altceva decât să stârnească panică sau uimire.
Cu toate acestea, pentru un specialist în marketing cu experiență, este foarte ușor să eviți această situație prin scrierea unui conținut de înaltă calitate, care oferă valoare și perspective noi cititorilor, trezindu-le astfel un sentiment de recunoștință și nu de decepție.
Asociere negativă cu editorul
Dacă o publicație postează prea multe advertoriale pe website-ul său asta îi poate face pe cititorii săi să devină sceptici cu privire la integritatea jurnalistică a publicației respective.
De aceea, pe cât posibil, în calitate de specialist în marketing, ar fi bine să eviți editorii despre care știți că sunt implicați în acest domeniu doar pentru a câștiga bani, fără a oferi o valoare reală cititorilor lor, prin articolele pe care le postează. Cu cât alegi mai multe publicații de încredere, cu materiale excepționale, cu atât ai mai mult de câștigat pe termen lung.
Prea comerciale
Din nou, asta depinde de stilul de scriere a revistei sau ziarului în care postezi sau de felul în care scrii un advertorial. Tu sau writerii tăi ar trebui să fiți atenți să nu faceți ca advertorialele voastre să pară prea comerciale sau părtinitoare deoarece astfel de materiale îndepărtează publicul în loc să îl apropie. Nu apela la trucuri ieftine ca acela în care lauzi prea mult anumite produse sau servicii deoarece ele sunt foarte ușor de remarcat de public și fac mai mult rău unei afaceri. Un conținut plin de laude nu este deloc util cititorului din cauza lipsei de gândire critică și poate părea înșelător sau necinstit.