Infrastructura de tramvai din București se deteriorează cu fiecare zi ce trece, cu șine rupte, bucăți lipsă sau poziționate greșit, fapt ce reprezintă un pericol real pentru cetățenii care circulă cu tramvaiele STB. Îngrijorarea cu privire la starea degradată a șinelor de tramvai din oraș a crescut în ultima perioadă, cu tot mai multe persoane care și-au exprimat nemulțumirea. Bucureștiul are 50 de kilometri de șine de tramvai care necesită reabilitare urgentă. Un bucureștean a filmat și documentat starea șinelor de tramvai de la intersecția dintre Bulevardul Chișinău și Bulevardul Basarabia.
Iată ce mesaj a transmis George Iancu, în descrierea clipului postat pe YouTube:
De la intersecția Bulevardul Chișinău cu Bulevardul Basarabia o stație de tramvai până la Baia de Aramă. Șinele de tramvai rupte și cu bucăți lipsă!
În iunie 2022, Societatea de Transport București (STB) anunța finalizarea studiilor de fezabilitate pentru modernizarea a 50 de kilometri de rețea de tramvai din București, reprezentând peste o treime din întreaga rețea. Anumite tronsoane de șine datează din anii 1975-1985 și nu au fost reabilitate niciodată, fiind într-o stare avansată de degradare, cu impact negativ asupra siguranței călătorilor și a personalului STB.
În luna noiembrie a aceluiași an, primarul Nicușor Dan anunța lansarea unei licitații publice pentru modernizarea a 44 de kilometri de linie de tramvai, cu o valoare estimată de 1,9 miliarde de lei. Printre zonele cele mai afectate de deteriorarea șinelor se numără Bulevardul Th. Pallady, Bulevardul 1 Decembrie 1918, Bulevardul Basarabia, Calea Călărașilor, Bulevardul Corneliu Coposu, Bulevardul Pache Protopopescu, Strada Traian și Bulevardul Expoziției.
În ultima perioadă, au fost semnalate mai multe situații în care fotografiile și filmările arată starea proastă a șinelor de tramvai, periclitând siguranța călătorilor și a personalului STB. În ianuarie, un administrator al grupului de Facebook „Ești din Sectorul 2” a postat imagini cu pericolele la care sunt expuși atât călătorii, cât și vatmanii.