În București există diverse tipuri de trotuare, cum ar fi cele deteriorate cu denivelări, cele extrem de înguste prin care trebuie să te strecoară, dar cel mai deranjant tip este reprezentat de trotuarul-parcare. Trotuarul-parcare este acela care este atât de plin de mașini încât nu ai suficient spațiu pentru a trece. Pentru a traversa acest trotuar cu două sacoșe, trebuie să fii capabil să ridici obiectele deasupra mașinilor, după ce ai făcut exerciții fizice pentru a-ți întări mușchii.
Problema cea mai mare apare atunci când încerci să traversezi acest trotuar cu un copil într-un cărucior. În astfel de situații, trebuie să fii atât de puternic cât și de inventiv. În plus, trebuie să păstrezi o stare de calm, deoarece îți va fi inutil să te enervezi.
O femeie din București a postat o poveste pe grupul de Facebook „Info Trafic Rutier – București și Ilfov / Accidente / Filmari / Radare” despre experiența ei de a traversa cu căruciorul un trotuar de pe Șoseaua Vergului, un trotuar din categoria „parcare” despre care tocmai am vorbit.
Buna ziua! Am și eu o întrebare. Pe Șoseaua Vergului, are idee cineva cum poate merge pe trotuar o femeie cu un copil în carucior ?
Începând cu sfârșitul anului trecut, modificarea Codului Rutier a permis autorităților să ridice și mașinile parcate pe trotuare în marile orașe, nu doar cele parcate neregulamentar pe carosabil, așa cum era anterior.
Cei care au propus această măsură au argumentat că parcatul pe trotuar îngreunează accesul pietonilor și poate fi periculos pentru aceștia, mai ales în cazul copiilor, persoanelor în vârstă sau celor cu dizabilități. Totodată, parcatul pe trotuare poate provoca daune infrastructurii și poate bloca accesul vehiculelor de intervenție, precum ambulanțe sau mașini de pompieri.
Poliția este privată de un instrument eficient prin care poate înlătura pericolul creat, spre exemplu, de blocarea accesului de către o mașină parcată neregulamentar într-un spital sau o școală sau o grădiniță. Sau în cazul în care prin staționarea vehiculului respectiv, pietonii – inclusiv părinți cu copii mici sau persoane cu dizabilități – sunt forțați să folosească carosabilul pentru deplasare expunându-se riscului de accidente. În toate aceste situații, din cauza formulării actuale a legii, poliția nu poate dispune singura măsură care înlătură efectiv pericolul, adică înlăturarea acelui vehicul.
Potrivit prevederilor Codului Rutier, staționarea (parcarea) este definită ca fiind imobilizarea voluntară a unui vehicul pe drumul public, pe o perioadă mai mare de cinci minute. Dacă durata imobilizării este mai mică de cinci minute, se consideră oprire.
În București, Consiliul General al Primăriei Capitalei a dat undă verde primăriilor de sector să ridice mașinile parcate ilegal pe marile străzi ale Capitalei, care sunt în administrarea PMB. Proprietarii mașinilor care sunt ridicate trebuie să suporte costurile asociate acestui proces.