Managerul orașului Sectorul 5 din București a declarat că construcția noului traseu de metrou M4 ar putea începe la începutul anului 2024. Rareș Hopincă a furnizat, de asemenea, o estimare a termenului de finalizare a proiectului. Luni seara, Hopincă a participat la emisiunea „Cu Gândul la București„, unde a discutat și despre M4, care va trece prin Sectorul 5.
În ceea ce privește Magistrala 4, mă bucur să anunț că am ajuns la un consens cu Ministerul Transporturilor, cu Metrorex, cu Sectorul 4, care a fost alături de noi și am vorbit aceeași limbă de la început, și cu Consiliul Județean Ilfov. Am cerut deja Consiliului General încuviințarea pentru a face această asociere, având drept lider de proiect Sectorul 4, și, împreună, noi vom implementa proiectul Magistralei 4, a transmis Rareș Hopincă, potrivit Gândul.
Rareș Hopincă a menționat că proiectul de extindere a Magistralei 4 ar putea fi finalizat într-un interval de 5-6 ani. Cu toate acestea, el a subliniat că există mulți factori care pot influența durata proiectului și că termenul furnizat este doar o estimare.
Din discuțiile pe care le-am avut cu colegii mei de la Sectorul 4, lucrările ar putea începe în primele luni ale anului viitor, poate cu puțin noroc chiar în ultima parte a acestui an, iar lucrările ar putea dura cinci sau șase ani, depind de foarte mulți factori, și acest termen este unul absolut estimativ, pentru că în teren ne putem lovi de multe probleme care să ducă la întârzierea graficului de execuție.
Pentru a realiza proiectul extinderii Magistralei 4 de metrou din București, costurile se ridică la aproximativ 2,5 miliarde de euro. M4 va cuprinde 14 stații noi, și anume: Gara de Nord, Știrbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hașdeu, Uranus, George Rozorea, Chirigiu, Stația Filaret, Eroii Revoluției 2, George Bacovia, Toporași, Nicolae Cajal, Luică, Giurgiului și Progresul. Rareș Hopincă a afirmat că cea mai mare provocare într-un astfel de proiect nu este reprezentată de lucrările efective, ci de birocrație și procedurile ce trebuie respectate.