Locuitorii din Sectorul 2, zona în care s-a implementat sistemul „Kiss and Ride”, nu sunt de acord cu această soluție și au realizat un nou studiu de trafic. Ei reiau argumentele împotriva acestui proiect și propun alternative la soluția actuală. Deoarece nu au reușit să obțină un dialog cu administrația locală, riveranii au trimis o nouă scrisoare deschisă către Primăria Sectorului 2, condusă de Radu Mihaiu. Au trecut trei luni de la lansarea proiectului pilot „Kiss and Ride” în Sectorul 2, iar asociațiile de proprietari din zonă consideră că acest proiect a fost impus de Primăria Sectorului 2 fără consultarea publică și fără luarea în considerare a specificului zonei: „soluție impusă cu încălcarea drepturilor riveranilor, un proiect inutil, ineficient și prost implementat!” precizează bucureștenii.
Pentru 20 min de trafic mediu 7:30 – 7:50 cu medie de 25 opriri per 10 minute aleșii noștri și funcționarii care „lucrează pentru binele alegătorilor” au destabilizat o zonă ce deservește aproximativ 10 asociații de propietari, spital & policlinică și pacienți, școală și magazin cu riverani și asta pentru 24/24, 7/7 și pe toată perioada anului, cam atât s-a putut apropo de eficiență soluții și proiecte în S2.
Potrivit riveranilor, informațiile de mai jos arată că sistemul Kiss and Ride nu aduce beneficii pentru siguranța copiilor, chiar dacă acesta a fost promovat intens în media ca o soluție. Ei consideră că acest proiect face parte din campania de imagine a primarului sectorului 2, Radu Mihaiu, numită „borduri și garduri colorate”. Riveranii doresc să continue discuțiile cu consilierii locali și au fost invitați să își susțină cauza în ședințele consiliului local al sectorului 2.
Ei speră că se vor găsi soluții pentru a remedia greșelile făcute și cer demontarea, dezinstalarea sau modificarea masivă, și chiar mutarea acestui proiect care nu aduce beneficii într-o stradă deja complicată cu mai multe instituții publice, cum ar fi un spital, o policlinică, o școală, o biserică, un magazin și o comunitate de riverani, toate situate într-un spațiu de aproximativ 200 de metri.
În extremis, dacă nu reușim un dialog eficient, dar și corectarea proiectului s-a propus, culmea de către doamne, care sunt mai curajoase, chiar proteste, inclusiv prin acțiuni de blocare a străzii dimineața, în vârf de trafic.
S-a ajuns aici pentru că primarul S2 și subalternii lui continuă sa ignore solutiile alternative plus argumentele de bun simț prezentate mai jos și insistă pe adus copiii până la poarta școlii! declară riveranii.
În decembrie 2022, ADPS2 a implementat fără informare și consultare publică un proiect numit „Kiss & Ride” în fața Școlii 58 de pe strada Pescărușului, evacuând o zonă de aproximativ 60 de metri și montând un gard metalic pe o stradă cu sens unic. În primele două zile de utilizare, pe 9 și 10 ianuarie 2023, Poliția Locală a fost prezentă pentru a dirija traficul, însă în a treia zi, pe 11 ianuarie 2023, aceștia nu au mai fost prezenți la fața locului.
Speram să-i găsim și în intrarea în intersecții, acolo unde linia de tramvai este ocupată de autovehicule, la Delfinului, pe bd. Chișinău intersecție cu Pantelimon.
Există două parcări mari cu aproximativ 300 de locuri de parcare, situate la 50-100 m distanță de școală, în spatele blocurilor M11 și M13, administrate de ADPS2. Aceste parcări sunt în proporție de 30% libere dimineața și pot fi utilizate de părinți pentru a-și lăsa mașinile sau copiii, iar aleile largi preiau parte din traficul în funcție de traseul și destinația părinților. În acest fel, nu este necesar să existe un blocaj pe strada Pescărușului, în fața porții școlii. Este posibil să se intre cu vehicule mari, precum TIR-uri, camioane sau autobuze, pe aceste alei.
Primarul sectorului 2 a implementat un proiect sub sloganul „pentru siguranța copiilor”, afirmând că a lucrat la acesta timp de un an, dar care a fost, de fapt, pentru media și publicitate personală. Acest proiect a împins traficul artificial pe strada Pescărușului în fața școlii, a ras sau măturat cele aproximativ 30 de locuri de parcare din fața a trei scări de bloc și a mutat blocajul sau traficul la 50 de metri în amonte de școală, pe strada Pescărușului la intersecția cu Cernăuți și pe strada Cernăuți și la intersecția cu Delfinului. Viteza de deplasare în fața școlii pe o stradă foarte aglomerată și cu trotuare insuficiente pentru traficul de dimineață a crescut. De asemenea, primarul a dublat o trecere de pietoni în fața școlii la intrarea profesorilor, care este inutilă, deoarece copiii vin la intrarea dinspre biserică și cartier, nu dinspre bulevardul Basarabiei (granița cu sectorul 3). Primarul a instalat un sistem prost semnalizat de circulație la ieșire, respectiv la unificarea benzilor, unde șoferii de pe benzile separate se opresc și se invită reciproc să treacă sau să avanseze, în timp ce era necesar să se pună un indicator de cedează trecerea. Primarul a restricționat accesul la scară pentru două scări de bloc și a ocupat banda „Kiss & Ride” la prânz, fără a lărgi trotuarul în zonă. „Stâlpișorii” primarului sunt loviți deja de utilitarele de 3.5 tone. Dacă se gândește la siguranța copiilor, ar fi necesar să se facă ceva la intersecția Chișinău-Cernăuți, unde traversarea este adesea dificilă. Școala 58 are și copii care vin de dincolo de bulevardul Chișinău.
Iată cele spuse de riveranii din S2 despre proiectul Kiss and Ride:
Acest proiect ne restricționează accesul în bloc cu obiecte de gabarit mai mare, dar care are și aduce mai multe dezavantaje decât beneficii și ne dorim demontarea/anularea/modificarea acestui proiect!
Și noi, riveranii, avem copii și diverse activități pe timpul zilei plus vizitatori părinți, bunici, rude, etc …unde îi mai putem îndruma să parcheze/staționeze în zonă?
Cu acest proiect s-a stricat/perturbat o zonă care deservea liber spitalul, policlinica, profesorii de la școală, riveranii și biserica, sacrificând ~30 de locuri de parcare utilizate la liber prin rotație (o bulă de oxygen/liniște în zonă) pentru așa zisa ameliorarea unei probleme închipuite, 30 de min de trafic mediu dimineața (trafic împins la 50 m în aval de școală), un proiect realizat din birou, fără consultare publică, fără studii de trafic și fezabilitate și, cel mai rău, fără să se cunoască zona cu specificul și posibilitățile ei.
Sunt afectate cel puțin zece asociații de propietari din zonă!
Momentan avem dubii că se poate interveni corect pe strada afectată cu mașina de pompieri, am văzut cu ce dificultate intră deja utilitarele de 3.5 tone, exemplu: mașina de gunoi, am scăpat de deszăpezire pentru moment.
În loc să ne vedem de ale noastre, acum ne luptăm cu aleșii și funcționarii primăriei și am făcut sondaje la clasă și studiu de trafic (21.04.2023) și datele ne susțin întru totul!
Am constatat că în medie ~4/5 părinți per clasă își aduc copilul cu mașina la școală!
Aceste date sunt confirmate și de ultimul studiu de trafic:
7:30 – 7:40: 20 mașini/opriri la Kiss& Ride
7:40 – 7:50: 31
7:50 – 8:00: 14
8:00 – 8:10: 11
Datele de mai sus defundamentează proiectul actual și confirmă că este realizat fără cunoașterea specificului zonei, fără utilizarea eficientă a resurselor din zonă și fără să încurajeze transportul în comun, proiectul nu crește siguranța copiilor așa cum afirmă sau își dorește primarul și încalcă drepturile riveranilor complicând mai mult decât se poate suporta o zonă/stradă deja aglomerată.
Am încercat să combatem acest proiect pe pagina de FB a primarului, dar și pe grupul de FB „Sector 2 – Informații și dezbateri”, dacă în prima faza am fost șicanați și restrictionați, în faza a doua am fost pur și simplu eliminați cu tot cu discuții și dezbateri/mesaje, așa consideră oamenii primarului că se dezbate o tema/proiect, se preferă activități/proiecte doar să „dea bine pe sticlă/în media”, iar problemele reale sunt băgate sub preș.
Pentru că nu avem alte căi, transmitem a doua oară acest mesaj ca scrisoare deschisă către Primăria S2, nu ne dorim să politizăm subiectul și așteptăm ca „cineva” să fie destul de matur și să și recunoască erorile, momentan dialogăm cu conslilierii locali S2 și dacă nu avem soluții în ~doua săptămâni vom trece la acțiuni de protest cu blocarea străzii de dimineață în vârf de trafic! (așa se va convinge și primarul că există alternative de lasat copiii la ~50m de poarta școlii).
Oamenii vor soluții eficiente:
Așteptăm de la administrația publică soluții eficiente, aplicate personalizat pentru fiecare zonă nu doar un „copy paste” din filme!
La mai mult de 2 ani de la alegeri apreciem proiectele bune, eficiente și așteptăm soluții pentru parcări, fluidizare trafic și mijloace moderne de transport & rute modernizate – tramvaie cu prioritate totală așa cum este în Cehia și nu numai!