Pe data de 28 iulie, vineri, Consiliul General al Municipiului București urmează să voteze Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru Linia M4 de Metrou, traseul fiind de la Gara de Nord până la Gara Progresul. Această magistrală va avea 13 stații și un depou, fiind în lungime de 10,8 kilometri. Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a explicat că votul a întârziat din cauza unor motive. Încă din primăvară, edilul a precizat că va supune proiectul de vot doar atunci când va fi asigurată majoritatea necesară pentru aprobarea documentului.
Pentru primele 6 stații ale Liniei M4, până la Filaret, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a obținut o finanțare de 300 de milioane de euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Cu toate acestea, lansarea licitației a întârziat, iar banii din PNRR au fost transferați pentru construcția Magistralei M6, primele 6 stații până la Băneasa (stația Tokyo), conform informațiilor de pe economedia.ro. Ministrul Transporturilor de la acel moment, Sorin Grindeanu, promisese că lucrările pe șantier vor începe în luna iunie, dar acest lucru nu s-a întâmplat.
Primarul a fost adesea întrebat de către opinia publică despre întârzierile în privința votului PUZ-ului pentru Linia M4 de Metrou Gara de Nord – Gara Progresul, iar Nicușor Dan a afirmat că va prezenta proiectul pentru vot în Consiliul General al Municipiului București atunci când va avea asigurată majoritatea necesară pentru aprobare.
Planul Urbanistic Zonal (PUZ) este gata, inclusiv referatul de aprobare este semnat de mine… Când o să existe voință majoritară în Consiliul General o să-l pun pe ordinea de zi. Nu vreau să dau detalii din culisele Consiliului General, când o să existe majoritate îl pun pe ordinea de zi, a transmis Nicușor Dan, în primăvară, potrivit sursei citate.
Costul estimat pentru cele două secțiuni ale Magistralei M4, care conectează Gara de Nord cu Filaret și Gara Progresul, este de 8,5 miliarde de lei. Cele 6 noi stații până la Filaret sunt:
- Știrbei Vodă
- Bogdan Petriceicu Hașdeu
- George Rozorea (cunoscută și ca Piața Arsenalului-Mariott)
- Piața Chirigiu
- Filaret
Faza a doua a proiectului, care acoperă traseul de la Autogara Filaret până la Gara Progresu, situată la ieșirea din Capitală spre Giurgiu, va cuprinde 7 stații și un depou.
Zona studiată pentru Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al Liniei M4 de Metrou se află pe teritoriul administrativ al Sectorului 1, Sectorului 5 și Sectorului 4, conform hotărârii privind aprobarea proiectului.
Proiectul de hotărâre al Consiliului General al Municipiului București (CGMB) pentru realizarea Magistralei M4 a primit avizul în data de 1 februarie 2023.
Pentru a accesa documentul, intrați AICI.