Pasajul Doamna Ghica, unul dintre cele mai mari și importante proiecte de infrastructură din București, este aproape finalizat. Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat că asfaltarea a început deja și a postat pe pagina sa de Facebook fotografii recente de pe șantier.
A început asfaltarea Pasajului Ghica. Ne apropiem de finalizare.
Acum câteva zile, pe canalul de Youtube „Alberto Costea Infrastructură România”, au fost publicate imagini filmate din aer cu Pasajul Ghica, după finalizarea lucrărilor de hidroizolație. Deși nu există încă o dată exactă pentru inaugurare, primarul general a declarat luna trecută că lucrările sunt în grafic și că se va putea circula pe pod în toamnă, când începe școala.
Lucrările la pasajul Doamna Ghica au început în 2018 și, conform contractului, trebuiau finalizate în mai 2020. Adică, ar fi trebuit să fie gata acum mai bine de doi ani.
Podul are o lungime de aproximativ 1 kilometru, iar întregul șantier a presupus lucrări de deviere a rețelelor de apă-canal, gaze și cabluri electrice.
Pasajul metalic și rampele au o lungime totală de 408 metri, cu o porțiune rutieră de 4 benzi, câte două pe sens.
Trustul de Clădiri Metropolitane București se ocupă de lucrările de proiectare și execuție pentru modernizarea rețelelor și a drumului, precum și construcția pasajului de la Doamna Ghica.
Astfel, pasajul este realizat de Primăria Capitalei prin intermediul TCMB, iar Primăria Sectorului 2 contribuie cu o parte din finanțare.
Recent, primarul general a recunoscut că Pasajul Doamna Ghica nu va rezolva complet problema traficului din partea de est a orașului. Odată ce podul va fi deschis circulației, ambuteiajele se vor muta de la intersecția cu Șoseaua Colentina către intersecțiile cu Bulevardul Chișinău și cu Șoseaua Petricani. Asta se datorează lipsei unei porțiuni importante din inelul median, a menționat Nicușor Dan:
Adică, soluția pentru această zonă din oraș este inelul median, terminarea inelului median, rutier și tramvai. Este în curs de elaborare studiul de fezabilitate pentru partea între est și sud a inelului median. Iar în Sectorul 2 a fost atribuit și urmează să achiziționeze studiul de fezabilitate între est și nord, ca să avem lucrarea completă, tramvai cu auto, pe tot inelul median, în zonă de est. Pe Iuliu Hațieganu, noi am făcut exproprierile și urmează – după cum știți, e o asociere cu Primăriile Sectorelor 3 și 4, și urmează ca ele să facă lucrările de infrastructură, ca, pentru moment, fără tramvaie, să existe o lărgire la patru benzi a acelei străzi.
Lungimea totală a podului este de 216 metri, iar costul acestui proiect de infrastructură se ridică la peste 110 milioane de lei, fără TVA.