Pasajul Doamna Ghica, care leagă zonele Pipera și Pantelimon, a fost în sfârșit deschis traficului. Această lucrare de infrastructură a implicat costuri de peste 110 milioane de euro și a fost sursa unor mari frustrări pentru locuitorii Bucureștiului, care au fost afectați de acest șantier pe parcursul ultimilor 5 ani în drumurile lor zilnice.
Pasajul Doamna Ghica are un rol esențial în eliberarea uneia dintre cele mai aglomerate intersecții din București și ar fi trebuit să fie finalizat conform contractului cu trei ani în urmă. Contractul a fost semnat în mai 2019 și prevedea că perioada de proiectare și execuție a pasajului ar fi trebuit să fie de 15 luni, din care 3 luni de proiectare și 12 luni de execuție. Însă, lucrările au durat cu încă 3 ani.
Pasajul Doamna Ghica are patru benzi de circulație, două pe fiecare sens, și are o lungime de 216 de metri. În dimineața de inaugurare, oficialitățile au participat la tăierea panglicii pe pod, printre acestea numărându-se primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, viceprimarii Stelian Bujduveanu și Horia Tomescu, precum și directorul Trustului Clădiri Metropolitane București, Cristian Hiver.
Pasajul inaugurat astăzi include și un proiect pentru montarea liniilor de tramvai pe mijlocul podului, ceea ce va implica redeschiderea șantierului în viitorul apropiat, estimat oficial la aproximativ un an și jumătate.
De asemenea, pasajul este dotat cu un sistem de senzori care transmit informații către Facultatea de Construcții pentru monitorizarea și analiza comportamentului structurii de rezistență a podului sub stresul traficului rutier.
Pasajul Doamna Ghica a fost realizat de Primăria Capitalei, iar compania responsabilă de construcție a fost Compania Municipală Trustul de Clădiri Metropolitane (TMCB).
Valoarea totală a lucrărilor de proiectare și execuție a fost estimată la 110.034.377,95 lei, fără TVA, cu contribuția financiară a Primăriei Sectorului 2.