Sute de părinți au stat coadă încă de aseară în fața Școlii nr. 51 din Sectorul 2, pentru a se asigura că obțin locuri în programul afterschool numit „Școala după școală” pentru copiii lor. Acești părinți și-au pregătit cafele și ceaiuri, au întocmit liste în ordinea sosirii lor și le-au actualizat în timpul așteptării.
Deși înscrierile au loc astăzi, părinții afirmă că numărul locurilor disponibile este limitat și că au decis să se așeze la coadă încă de aseară pentru a se asigura că vor reuși să-și înscrie copiii.
„Domnule primar, mergeți la școala 51 să vedeți coada formată din seara asta, pentru înscrierea de mâine din programul SDS. Este strigător la cer ce se întâmplă.. (…) Coada este deja de la ora 18”.
Stând la coadă, părinții au discutat și pe comunitățile locale de pe rețelele sociale, în special în grupul „Sector 2 – Informații și Dezbateri”, despre această problemă. Au avut dezbateri intense pe această temă și au exprimat frustrarea lor cu privire la situație.
„Școala nu dispune de spațiul necesar pentru a derula programul SDS cu toți elevii. Sunt nevoiți să comaseze grupele de la câte 2 clase, într-o sală de clasă. În aceste condiții, cum ar putea fi înghesuiți câte 40-50 de elevii într-o sală? Sau poate unii își imaginează că pot muta ȘDȘ (Școala după Școală_ în stradă, eventual pe lună. Sau, și mai bine, să școlarizeze la domiciliu elevii care învață în schimbul 2 ca să fie spațiu suficient pentru derularea ȘDȘ. Nu contest că situația de la Școala 51 e una neplăcută. Dar ea nu se va rezolva cu minciuni și circ pe Facebook și în stradă. E nevoie de soluții viabile și, momentan, nu prea există”.
Un alt părinte încearcă să ofere o imagine de ansamblu a situației la Școala 51 din Sectorul 2:
„Scoala 51 este o școală prea mică pentru numărul de copii pe care i-a atras în ultimii ani. De aici și problema limitelor impuse pentru SDS. Însă dincolo de spațiul limitat pentru acest program, cea mai mare problemă a acestei școli este, după părerea mea, faptul că nu are o sală de sport corespunzătoare. Au fost promisiuni fanteziste de-a lungul anilor, inclusiv construcția unei săli cu patinoar/bazin de înot, dar nicio administrație locală, niciun primar nu a fost în stare să construiască o sală de sport normală. Observ că nici în mandatul actualului primar nu există o preocupare în acest sens, deși se fac investiții la alte școli din zonă, unele discutabile ca prioritate. Nu am inteles renovarea Școlii 62 care, dacă imi amintesc bine, mai fusese renovată cu câțiva ani în urmă, așa cum nu înțeleg șantierul de la Grădinița 283 care cred că a limitat dramatic numărul copiilor înscriși, iar lucrările par oprite de mai bine de 2-3 luni”.
Programul „Școala după școală” (SDS) este un program complementar activității școlare obligatorii și funcționează ca un afterschool, dar este gestionat de autoritățile publice (adică este gratuit pentru părinți, spre deosebire de afterschool-urile private care implică costuri semnificative).
Ministerul Educației stabilește cadrul și regulile conform cărora școlile organizează Programul „Școala după școală”.
„Programul se poate organiza modular – pe unităţi de timp stabilite la nivelul unităţii de învăţământ în funcţie de grupul ţintă şi nevoile identificate – prin combinarea pachetelor de activităţi orientate spre dezvoltarea competenţelor transferabile. Programul se derulează pe grupe de elevi (maximum 12), constituite după opţiunile şi nevoile identificate”.
Ministerul mai precizează că activitățile din cadrul Programului „Școala după școală” sunt concepute, coordonate și susținute de către cadrele didactice din învățământul primar și secundar, consilieri școlari, profesori de sprijin, bibliotecari, logopezi, laboranți, pedagogi, antrenori, mediatori școlari și voluntari din școală, din instituții și organizații partenere autorizate.