Reabilitarea liniei 5 este imperativă pentru garantarea siguranței pasagerilor, deoarece șina aferentă acesteia este una dintre cele mai deteriorate din București. Acest moment pare să fie tot mai aproape, mai ales că miercuri, 18 octombrie 2023, Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru aceste lucrări. Primarul General al Capitalei a informat pe pagina sa de Facebook că a fost atribuit contractul pentru efectuarea lucrărilor de reabilitare și modernizare a liniei 5 de tramvai din București.
Nicușor Dan a subliniat, de asemenea, că:
„Investiția constă în reabilitarea sistemului rutier pe str. Barbu Văcărescu și str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șoseaua Ștefan cel Mare la Podul Băneasa”.
Conform informațiilor comunicate de primarul Capitalei, lucrările planificate pentru această cale ferată urbană includ:
- Modernizarea substației Nordului,
- Modernizarea rețelelor de utilități publice,
- Modernizarea rețelelor de semaforizare,
- Proiectarea sistemului de iluminat public,
- Furnizarea de asistență tehnică din partea proiectantului.
La data de 10 octombrie, Stelian Bujduveanu anunța că linia va fi modernizată pe o lungime de 4,3 kilometri. Viceprimarul menționa, de asemenea, că, pe lângă lucrările de reabilitare a caii ferate, vor fi angajate și 18 persoane:
„Vor fi demolate peroanele existente, urmând a fi construite unele noi, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.”
De asemenea, vor fi efectuate următoarele lucrări:
- Reabilitare a rețelei de contact: Elementele actuale ale rețelei de contact vor fi înlocuite integral.
- Modernizare a sistemului de iluminat public: Rețeaua de iluminat va fi reproiectată și mutată subteran, prin intermediul tuburilor de protecție, astfel încât să fie amplasată în zona de circulație a tramvaiului și pe trotuare. În plus, corpurile de iluminat existente vor fi înlocuite cu unele cu tehnologie LED.
Contractul pentru realizarea lucrărilor de modernizare a liniei STB de tramvai 5 are o durată de 12 luni. Din această perioadă, 4 luni sunt alocate pentru faza de proiectare, în timp ce celelalte 8 luni sunt rezervate pentru executarea efectivă a lucrărilor.
Linia 5 a fost reintrodusă în funcțiune anul trecut, în luna iunie, după ce calea de rulare a tramvaielor a fost abandonată timp de 5 ani. Rezidenții din București au ridicat de mai multe ori probleme legate de nivelul avansat de degradare al segmentului de traseu situat între Podul Băneasa și Șoseaua Ștefan cel Mare.
În ultimii ani, nu s-au efectuat investiții pentru reparația acestei linii de tramvai.