Bucureștenii vor primi informații privind durata închiderii Podului Grant pentru lucrări de modernizare în data de vineri, 27 octombrie. Potrivit primarului General, Nicușor Dan, perspectivele sunt pesimiste, iar podul situat în apropierea Gării de Nord va rămâne închis cel puțin până în primăvară. Oprirea circulației pe acest pod a perturbat traficul în oraș și a paralizat practic Sectorul 6, fapt care a stârnit nemulțumirea locuitorilor și a primarului sectorului, Ciprian Ciucu. Acesta din urmă a solicitat Primăriei să accelereze lucrările de modernizare a Podului Grant, efectuându-le în trei schimburi, pentru a restabili circulația la normal.
Astăzi, bucureștenii vor afla durata închiderii Podului Grant în scopul desfășurării lucrărilor de modernizare, care au creat haos în traficul din Capitală și, în special, în Sectorul 6. Primarul General al Municipiului București, Nicușor Dan, a anunțat că rezultatele testelor de rezistență efectuate pe placa de suprabetonare a podului vor fi disponibile vineri, 27 octombrie, și în același timp vor fi comunicate soluțiile tehnice ale specialiștilor pentru continuarea reparațiilor pe sensul Crângași – Turda.
Primarul Nicușor Dan a menționat în ziua de marți, 24 octombrie, că este prudent în ceea ce privește estimările privind finalizarea lucrărilor, urmând să ofere mai multe detalii după ce testele de rezistență vor furniza informații suplimentare. Acesta a lăsat să se înțeleagă că este posibil ca lucrările să se prelungească dincolo de luna martie 2024, în cazul în care testele vor evidenția probleme mai grave decât cele inițiale.
„Suntem aproape gata cu decopertarea stratului de asfalt și cu luarea tuturor materialelor până la structura de beton pe linia de tramvai. (Reporter: când sperați să fie ridicate restricțiile?) Este un răspuns…deja zonele în care s-a decoperat s-au luat probe din structura de rezistență a podului care au fost trimise la laborator și răspunsul urmează să vină vineri. Ne va spune care va fi metoda de intervenție pentru structură. Dacă trebuie să suprabetonăm sau dacă e suficient să folosim structura existentă de beton prin infiltrațiile materialelor care se folosesc, a declarat primarul Capitalei, Nicușor Dan”, potrivit Economedia.
De la începutul închiderii circulației pe Podul Grant, primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a subliniat necesitatea de a reduce la minim durata lucrărilor la pod. După ce a primit numeroase mesaje de nemulțumire de la locuitori și a fost el însuși blocat în trafic timp de peste o oră, Ciucu a cerut autorităților municipale să găsească o soluție pentru a restabili circulația în această zonă intens tranzitată din nord-vestul Bucureștiului.
„După închiderea de către PMB a circulației pe Podul Grant, Sectorul 6 este blocat. Există un plan de dirijare a traficului la care participă Brigada Rutieră, Poliţia Locală a Sectorului 6 și Poliția Locală a Sectorului 1. Cu toate acestea, se circulă extrem de greu. Fac apel la Primăria Capitalei să se alăture, cu propria Poliție Locală, eforturilor de dirijare a traficului, sa iasă din Centru și în astfel de situații să vină și în cartiere”, a declarat Ciprian Ciucu.
De asemenea, Ciprian Ciucu a solicitat administrației locale să adauge mai mulți lucrători pentru a permite lucrul la Podul Grant non-stop, în trei schimburi, după ce primarul Sectorului 6 a menționat că lucrările s-au oprit la ora 17:00 în data de marți, 17 octombrie, într-un moment de trafic intens.
„Astăzi, la ora 17.00, la Podul Grant încetase lucrul.
Fac acest apel public la domnul Primar General să discute cu constructorul și să organizeze activitatea pe 3 schimburi, 24/7! În așa fel ar putea reduce perioada de execuție de la 6 luni, la 3, 4 luni.
Dacă constructorul solicita fonduri suplimentare din cauza forței de muncă, mai scumpă pe timpul nopții, Primăria Sectorului 6 se poate implica financiar și ajuta.
Foarte mulți oameni ne cer soluții, inclusiv mie, domnule Primar General, deși lucrarea (legitimă, de altfel) vă a aparține”, a scris Ciucu pe pagina sa de Facebook.
Nicușor Dan a precizat în timpul unei apariții televizate la postul B1 TV că lucrările la Podul Grant ar fi putut începe în vara anului 2023, dar Primăria Capitalei nu ar fi primit aprobarea necesară de la CFR pentru începerea lucrărilor, deoarece acest lucru ar fi avut un impact negativ asupra traficului feroviar intens dintre București și Constanța.
„Podul Grant trebuie consolidat. E adevărat, am fi putut să facem asta în vară. De fapt, anul trecut, aşa a fost planul, numai că s-a decalat. Ca să respecţi legea şi să facem toate formalităţile, apar întârzieri. Am început în vară, într-adevăr, cu bretelele, peste vară nu poţi să lucrezi şi asta e o problemă. De ce în vară am început cu bretele şi n-am început cu consolidarea efectivă a podului? Pentru că îţi trebuie nişte zile în care să lucrezi deasupra liniilor de tren. Şi pentru asta trebuie să ai un aviz de la CFR, pentru că liniile de tren sunt la CFR, şi CFR nu ne-a dat avizul peste vară, pentru că era un trafic mare, în special către Constanţa. Şi peste vară am lucrat la bretele, care şi ele au afectat traficul, şi acum sperăm că în schimburi cât mai compacte să terminăm cât mai repede lucrările de consolidare ale podului”, a afirmat Nicușor Dan.
Conform declarațiilor primarului, planul este să se înceapă lucrările pe direcția de circulație dinspre Crângași spre Turda, inclusiv pe șina de tramvai, iar ulterior, după finalizarea modernizării acestui sens, lucrările se vor muta pe direcția opusă și pe cealaltă șină de tramvai.