Toate activitățile profesionale sunt definite printr-o metodologie specifică de lucru din care fac parte și potențiale riscuri. Legea Protecției Muncii spune că angajatorii au obligația de a preveni și minimiza pe cât posibil aceste riscuri pentru a asigura un mediu optim de lucru pentru angajații săi prin respectarea normelor SSM și PSI-SU impuse la nivel național pentru sfera de activitate dată. Descoperă avantajele pe care le obții dacă alegi să colaborezi cu Outstand pentru servicii PSI-SU: https://outstand.ro/servicii-psi-su/!
De ce sunt importante serviciile PSI-SU
PSI-SU este acronimul utilizat pentru serviciile de Prevenire și Stingere a Incendiilor – Situații de Urgență, o componentă importantă a Protecției Muncii, impusă și reglementată prin lege. Un domeniu vast și în continuă schimbare, PSI-SU ajută conducerea unei companii să aibă o direcție clară de acțiune împotriva riscului de declanșare a unui incediu sau al unei situații de urgență. Cu alte cuvinte, oferă informații clare despre modul în care pot fi prevenite aceste pericole, dar și soluții cu privire la combaterea acestora în cazul în care apar, totul adaptat la tipul de activitate desfășurată de compania în cauză. În acest mod se consolidează un cadru de muncă sigur și sunt evitate toate categoriile de daune care ar putea deriva dintr-o situație de urgență gestionată necorespunzător.
Ce domenii de activitate au obligația să respecte normele PSI-SU
Chiar dacă anumite domenii de activitate sunt mai predispuse riscului de incendiu decât altele, regulile PSI-SU se aplică pentru toate companiile active, indiferent de sfera profesională din care fac parte. Asta înseamnă că orice antreprenor are obligația de a se asigura că respectă cu strictețe normele PSI-SU în vigoare încă dinainte să dea startul activității propriu zise, dacă vrea să se ferească de daune și să evite totodată sancțiunile care ar putea apărea în cazul derulării unui control din partea ITM.
De ce este recomandat să apelezi la o firmă de Protecția Muncii
Chiar dacă legea permite internalizarea serviciilor PSI, această abordare este recomandată exclusiv companiilor care dețin personal calificat în acest domeniu. În caz contrar, te expui riscului de a omite prevederi esențiale care se schimbă frecvent și să încasezi astfel sancțiunile aferente nerespectării legii, pe lângă riscurile metodologice la care expui personalul. O firmă specializată în Prevenirea și Stingerea Incendiilor – Situații de Urgență deține experiența necesară pentru a implementa rapid măsuri de prevenire și protecție în conformitate cu categoriile de riscuri depistate, pentru a instala o stare de siguranță în cadrul companiei.
De asemenea, beneficiezi de asistență în permanență și de suport în implementarea noilor idei, în așa fel încât să te asiguri că respecți în totalitate legea. În plus, ai parte de reprezentare în fața autorităților, în cazul controalelor sau a ședințelor care au ca principal subiect Protecția Muncii în cadrul firmei.
O astfel de colaborare te ajută să economisești timp și resurse în timp ce ai garanția faptului că atingi cel mai înalt nivel de securitate împotriva incendiilor și a situațiilor de urgență. Printre principalele atribuții care intră în responsabilitatea firmei cu care alegi să lucrezi se numără:
- Stabilirea responsabililor în ceea ce privește apărarea împotriva incendiilor;
- Elaborarea planului de intervenție la incendii;
- Întocmirea și difuzarea documentelor specifice activității de apărare împotriva incendiilor;
- Dotarea cu echipamente obligatorii de ultimă generație;
- Întocmirea fișelor individuale de instruire și derularea sesiunilor de instructaj;
- Întocmirea, afișarea și actualizarea planurilor de depozitare materiale periculoase clasificate astfel potrivit legii etc.
Scapă de grijile legislative, în timp ce te asiguri că se respectă toate reglementările impuse pentru a ține pericolele la distanță, cu ajutorul serviciilor profesionale de Prevenire și Stingere a Incendiilor – Situații de Urgență!